Ga naar inhoud


SG2100A draait steeds naar 7W indien USALS boven 68E stuurt


AadSat

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een SG2100A geinstalleerd. Als ik in mijn @SAT (via USALS) een satelliet boven 68E kiest beweegt de motor steevast terug naar 7W. Alle andere posities (67E tot XXW)gaan naar de goede positie.

Ik kan overigens wel via de @SAT manueel boven de 68E komen.

 

Weet iemand hoe dit verholpen kan worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

@ AadSat

 

Kun je in de Goto nn mode, de "gewone" DiSEqC 1.2 mode, wel op de gewenste graden komen?

 

@Sjaak(k).

 

Hoe bedoel je dat Sjaak, "Als één van mechanische limieten nl niet werken dan gaat hij weer terugdraaien". Betekend dat dat als een eindschakelaar niet werkt en het mechaniek vastloopt de electronica de motor terugstuurd op de maximum stroom die dan getrokken wordt?

 

Dit laatste heb ik net even getest met een Stab HH120 en een Moteck SG2100 die ik hier nog heb liggen. De Stab begrensd de motor stroom bij blokkeren op 350mA maar blijft stroom leveren, De SG2100 laat 500mA lopen als de as geblokkeerd is en schakeld die dan af om dan in ongeveer een seconde ritme steeds weer even te testen of er nog steeds 500mA gaat lopen. Geen van beide keert de draairichting om.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak/Albert,

 

e.a snap ik niet. Ik kan wel via mijn ontvanger (op knop "move east" ) tot de uiterste stand de schotel laten draaien (dus ver voorbij het punt 68E). Zouden we in dit geval niet moeten denken aan een software limit ? Wellicht een fout in de @SAT sw. ? In de @SAT heb ik op de knop "remove sw limits" gedrukt, echter dit helpt niet.

Of is een eenmalig ingestelde software limit in de Moteck niet overschrijfbaar en moet ik de Moteck resetten ?

 

PS. ik kan even niet iets proberen vanwege werk in Taiwan.

 

AadSat --- "AadZat".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...