Ga naar inhoud


CMS WYSIWYG Editor


rlckring

Aanbevolen berichten

Beste lezers..

 

Ik zoek eigemlijk voor een content managed website een wysiwyg editor.

 

Ik denk dan aan een axtiveX of iets dergelijks waar mee je dan een website kan bouwen (een soort frontpage) maar dan in een internet browser.

 

Net zoiets eigenlijk als UBB-Code maar dat je dan ook tabellen en meerdere foto's in cellen kan uitlijnen met alt-teksten, etc..

 

De output word dan opgeslagen in een database. Dit mag dan html code zijn maar ook een andere vorm van code die weer word geparsd naar html..

 

Het is voor een gesloten gebruikersgroep dus de output mag gewoon in html..

 

Net zoiets als hoe je hier op s4all een bericht plaatst, met diverse opmaak mogelijkheden, maar dan ook met de optie om tabellen, foto's, borders, etc toe te passen. knippen, plakken, drag en drop.

 

Hoe onderhouden ze eigenlijk dat soort website als telegraaf.nl??

Zijn dat voorgedefineerde templates of maken ze elke keer een nieuwe layout.?

Afbeeldingen zijn vaak van verschillende formaten en worden de ene dag links onder een bericht geplaats en de andere dag rechts.. dan weer links boven..

 

Hoe kan ik ook zoiets maken?...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je misschien iets aan deze opnsource editors?

Deze worden oa gebruikt in Joomla

 

TinyMCE is a platform independent web based Javascript HTML WYSIWYG editor control released as Open Source under LGPL by Moxiecode Systems AB. It has the ability to convert HTML TEXTAREA fields or other HTML elements to editor instances. TinyMCE is very easy to integrate into other Content Management Systems.

http://tinymce.moxiecode.com/

 

This HTML text editor brings to the web many of the powerful functionalities of desktop editors like MS Word. It's lightweight and doesn't require any kind of installation on the client computer.

http://www.fckeditor.net/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd fckeditor voor op mijn sites.

Gemakkelijk in gebruik en in te stellen naar je persoonlijke voorkeuren.

 

Een klein beetje php is vereist, maar alles staat duidelijk uitgelegd op de site hoe je alles moet instellen.

Een link naar de site vind je in het antwoord van Pionewbie

 

Succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens hier: Opensource CMS

 

Aan de linkerzijde onder 'CMS Demo Menu' kan je met verschillende opensource cms paketten spelen zonder zelf een installatie te moeten doen. Makkelijk om ook verschillende kant en klare oplossingen uit te testen.

Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...