EtienneM Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Hoi ik heb hier een dm500 en een nslu2 waarmee ik een cifs mount heb gemaakt. Nou heb je in PLI de mogelijkheid om de var te verplaatsen (via het menu) en als ik dat doe gaat dat met succes, alleen als de box restart heb ik zwart beeld en geen geluid. Als dan cccam even verwijder en opnieuw installeer en dan herstart help dat ook niet. Ik heb het ook al geprobeerd om na een flash direct een move var te doen en dan pas alles te installeren en dus ook al met een geinstalleerde versie beide helpt niks. VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
Tonskidutch Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 dat gaat niet lukken etienneM, /var verplaatsen kan enkel middels een NFS-mount op je nslu2 maar dan is het nog veel slimmer een multiboot op NFS te doen, want dan heb je eindeloos veel ruimte voor je image en /var met add-ons Nbrok heeft daar een mooi HOWtoDO voor geschreven. en op het sat4all forum staat menig bericht met uitleg hoe NFS op NSLU2 te zetten CIFS is enkel voor opnemen en afspelen geschikt mbt je dm 500 cheers Bombs Faithless
Ome Merde Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 volgens mij moet je je NSLU2 dan toch Unslungen ? en volgens mij gaat dat ook nog niet helemaal lekker --> klik merDe deze ruimte is te huur
Roodkapke Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Correctie, Met PLi gaat het verplaatsen van /var iig ook met smbfs. Ik meende te weten dat het met cifs ook werkt. Voorwaarde, er een automount van maken onder /hdd. Dan zou het gewoon moeten werken. Er is wel een hik nog, de ene box werkt het alleen met de webif, de andere alleen met de ab. Daar wordt aan gewerkt. Groet, Roodkapke PLinux member
Transpondertje Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 Citaat: Correctie, Met PLi gaat het verplaatsen van /var iig ook met smbfs. Ik meende te weten dat het met cifs ook werkt. Voorwaarde, er een automount van maken onder /hdd. Dan zou het gewoon moeten werken. Er is wel een hik nog, de ene box werkt het alleen met de webif, de andere alleen met de ab. Daar wordt aan gewerkt. Groet, Roodkapke Inderdaad heb ook mijn var verplaatst naar de nslu2 geen enkel probleem. Draai met de laatste org. firmware op mijn nslu2 overigens krreg het bij etienne niet werkend zelfde configuratie alleen hij draait met unslung zou dat het misschien kunnen zijn ? VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen