Ga naar inhoud


USB Snelheid


JosFop4Sat

Aanbevolen berichten

Uit officiele bronnen is nu eindelijk vernomen dat de USB snelheid van de Inverto nooit boven de 12Mbit/s uit zal komen wegens het toegepaste operating system.

Dit blijkt wel te voldoen aan de USB2.0 standard (max. 12Mb/s), niet te verwarren met de USB2.0 high speed (max 480Mb/s).

 

Al met al een teleurstellend bericht

 

groeten,

Jos

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier zo moeilijk over doet.

 

Ik heb meerdere ontvangers gehad met USB, die gebruik je meestal één keertje om mee te spelen, daarna doe je er toch niets meer mee. Als ik een film wil bewaren dan koop ik 'm wel, dan heb je meteen een hoge kwaliteit met Dolby Digital.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld.

Neemt niet weg dat sommigen zwaar teleurgesteld zijn.

Het is maar net op waar je het apparaat voor aangeschaft hebt.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier zo moeilijk over doet.

Dat valt me nou tegen: je kan je toch wel inleven in de situatie van anderen? Hoeveel last je van het USB-euvel hebt, is natuurlijk erg afhankelijk van hoe en waarvoor je het apparaat gebruikt.
Maar wees blij dat jij geen last van dit probleem hebt: vele anderen hebben dat wel. En tot voor kort was er nog steeds de belofte dat alles wel goed zou komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap jullie wel. Ieder apparaat heeft zo zijn kwaal. Ik denk dat ze bij de ontwikkeling gewoon meteen hadden moeten kiezen voor een FAT systeem. Maar om dan een toestel compleet de grond in te boren.

 

Ik denk dat, wanneer je met een hele grote regelmatig gebruik wilt maken van USB connectiviteit om files over te zetten, je beter voor een Dreambox kunt kiezen. En als je een keer een flinke buts MP3's wilt overzetten doe je dat toch 's nachts?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En als je een keer een flinke buts MP3's wilt overzetten doe je dat toch 's nachts?

Nou, was het leven maar zo simpel. Probeer dat maar eens: dan loop je gelijk tegen de primitieve functionaliteit van de PC-suite aan. Je kunt niet zomaar mappen kopiëren: alleen de inhoud van een map. En een paar duizend MP3's wil ik echt niet in één mapje hebben! En daarnaast: de suite (cq de Inverto zelf) gebruikt niet dezelfde conventies (bv in toegestane en hoeveelheid tekens) als Windows: daardoor loopt het overzetten vaak vast. Da's 's nachts niet zo handig. Na heel veel frustrerende pogingen ben ik dan ook opgehouden hem als MP3 speler te gebruiken. Dat was toevallig wel één van de hoofdredenen om deze machine te kopen.
En nee: daarmee wordt niet gelijk het apparaat de grond in geboord. Maar het is wel een heel stevig punt aan de min kant
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens dat de PC Suite een ramp is. Ik hoop ook dat ze binnenkort het USB protocol public maken, schept wel veel meer mogelijkheden.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat ook de mogelijkheid (maar dat wist jij al, Rob) om met een externe HD de bestanden over te zetten naar de IDL7000.

De snelheid blijft dan welliswaar gelijk, maar de PC kun je uitlaten 's nachts.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar het probleem van het niet kunnen kopiëren van mappen blijft dan bestaan.

Ik heb als tussenoplossing mijn MP3's op een externe schijf staan, die aan de Inverto is gekoppeld. Werk goed en ik ben van dat onoplosbare kopiëerprobleem af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...