Ga naar inhoud


[7000S] DCC connect niet met dreambox


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Had tot voor gisteren een volledig naar wens draaiende DMM7000s. Voor de kids Poeh's Lullifanten Film opgenomen. Wilde die vandaag 'even' naar de PC jassen met DreamTSMan. Kon geen verbinding maken. Huh?? Niets aan de settings gewijzigd (ook even gecontroleerd!). IP stond npg steeds op 192.168.1.150 en DHCP uitgevinkt. Kon dit IP niet pingen. Vanaf de DMM7000s wel internet want de settings kon ik gewoon ophalen?!? Ik denk: schiet mij maar in een rubbertje.

Kabel gechecked, router gereset, IP van DMM7000s stond nog keurig DMZ. Gekkenhuis dus....DMM7000s serieel geflashed met orig image. Wél verbinding met DCC. Weer PLi Flubber the sequel erop, settings erin, EMU's erin. DCC gestart en weer LAN verbinding weg!!! Maar ik kon wel weer via internet settings ophalen..Lijkt dus dat de retourkant of 'iets' van FTP niet werkt. Iemand een helder moment, want ik ben het even kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites


firewall van bijv. zonealarm zou kunnen maar de ingebakken win. xp firewall geeft hier eigenlijk nooit problemen

wachtwoord etc wel goed?

en als je in je webbrowser intikt ftp://ipvanjedreambox kom je er dan wel?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem onorthodox opgelost. Een schone PLi fubber "the sequel" erop. Ditmaal zonder USB stick! Na instellingen van mijn DMM7000s heb ik de USB stick er weer ingestoken. Gereboot en weer geen LAN verbinding naar de box. USB er weer uit. Weer PLi erop, weer geinstalleerd en plots is alles okidoki. Heb de USB stick geformatteerd in/op de PC en weer teruggeplaatst op de DMM7000s. Wederom de DMM7000s gereboot en via het menu de 'var' naar USB geplaatst. Nu doet ie het weer met LAN. Moraal van dit verhaal: corrupte data op de USB stick...

 

Alles weer OK dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...