Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil op m'n 7025 Gemini 1.80 installeren. Hiervoor moet ik eerst de nieuwe firmware dm7025-20060801.nfi flashen. Dit lukt echter niet. De huidige firmware is Enigma v2.0-0120200601121943.

De bootloader is #41.

Als ik de precedure volg van Dream Multimedia , "Flashing by Browser"

( http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/eng_browser.php ) krijg ik wel ****STOP**** op het LCD schermke, maar hij blijft zoeken naar de dhcp server.

Nochthans is de Dreambox zo ingesteld (via instellingen - netwerk) dat hij geen dhcp server moet gebruiken. Ik heb een correct ip adres en netwerk mask ingevuld. Als de dreambox volledig is geboot werkt een ping naar de 7025 wel. Indien ik opstart met Stop-mode (dus met knop "down" ingedrukt) dan geeft een ping naar het IP adres van de dreambox een time-out.

Eerst even vermelden dat de dreambox rechtsreeks is aangesloten op de laptop via een crossed ethernet kabel. De laptop beschikt niet over een serieële poort.

De procedure "Flash with Dreamup" werkt ook niet.

Als ik op "connect" klik en nadien de dreambox start (met power switch) dan blijft Dreamup gewoon wachten, er gebeurt niets, ook niet na 10 minuten.

Bijkomend verschijnsel is dat de afstandsbediening na ongeveer 5 minuten niet meer werkt.

Ik moet dan opnieuw booten, dan werkt die weer wel voor ongeveer 5 minuten.

Weet er iemand een oplossing ?

Hartelijk dank.

VU+ Duo 4K se, OpenPli 9.0, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Geplaatst:

Jammer dat je computer geen serieele poort heeft. Ik had hetzelfde probleem maar met via een serieeele kabel kreeg ik het wel voor elkaar met dreamup.

Geplaatst:

De netwerk settings die je in het menu van je dreambox instelt, hebben op dat moment, tijdens opstarten, nog geen invloed.

Het flashen gebeurt vanuit de (second stage) bootloader, die heeft z'n eigen netwerk settings.

En default staat die op DHCP.

Op de website die je noemt, staat dat je, als je geen DHCP hebt, de settings serieel moet instellen. Er staat ook een link met uitleg:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7025/setup_eng.php

Zo moet het echt werken. Deze manier van flashen, met (dezelfde) second stage bootloader, is al jaren in gebruik bij de 7020, en daar werkt het ook perfect.

Je hebt dus twee keuzes:

-een dhcp server aanzetten (op router of PC)

-een seriele poort + kabel regelen

Ik zou voor het eerste gaan, anders zit je de volgende keer weer met een seriele kabel te prutsen.

Geplaatst:
Citaat:

Je hebt dus twee keuzes:
-een dhcp server aanzetten (op router of PC)
-een seriele poort + kabel regelen

Ik zou voor het eerste gaan, anders zit je de volgende keer weer met een seriele kabel te prutsen.

Hoe kan ik een dhcp server op de pc zetten ? Draait Windows XP Pro.

Dank U.

Geplaatst:
Citaat:

Hoe kan ik een dhcp server op de pc zetten ? Draait Windows XP Pro.

Ik ben geen windows kenner, maar misschien dat je met zoiets als 'internet connection sharing' een simpele dhcp service kan activeren.
Of ff googlen op 'dhcp server windows free'. Volgens mij zijn er genoeg gratis simpele dhcp servertjes, ook voor windows.
Geplaatst:

Het is in orde ik heb het voor elkaar gekregen.

Dus de eerste job was een dhcp server installeren.

Als eerste heb ik het met "DHCP Turbo" geprobeerd. Ziet er een heel goed programma uit, met enorm veel mogelijkheden. Wel wat overskild voor mijn doel, maar het is me niet gelukt om de Dreambox een ip adres toe te kennen. Het zal wel aan mij liggen denk, wellicht ergens een instelling die niet juist staat.

Daarna met "Magik DHCP server 07b" geprobeerd, en dat was direct gelukt. Op het display van de Dreambox kwam het lang verwachte ip adres en voila de rest werkt zoals beschreven op de site van Dream om de droomdoos te flashen.

Eerst Enigma2, de recentste versie er in gepompt.

Daarna heb ik de procedure nog eens over gedaan om Gemini2 1.80 te laden.

Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat er eerst Enigma2 (versie: dm7025-20060801.nf) moet inzitten vooraleer je Gemini2 er kan inladen. Ik vraag me af of dit klopt. Zou het niet in één beweging kunnen ?

Het probleem van de afstandsbediening is ook gevonden. Als het wat tegenzit heb ik zo nogal eens de gewoonte om de AB in m' n handpalm te slaan. Niet hard hoor, maar dat is blijkbaar genoeg om de batterijtjes te laten zakken zodat die net wel - net niet kotakt maken. Ik kreeg het gisteren in de gaten toen in het ledje in de Dream-knop niet meer zag oplichten.

Ik ga langs de binnekant van het batterijdekseltje een - je weet wel zo een soort laagje zelfklevende mousse - plakken zodat die niet meer kunnen zakken.

Dat waren dus mijn eerste stapjes in het Dream avontuur, en al direct problemen.

Maar problemen zijn er om opgelost te worden en als alles van de eerste keer werkt heb je eigenlijk niets bijgeleerd.

Hartelijk dank voor de geboden hulp.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen