MagicOnline Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik heb een dreambox 500 en een 7020 en een Argosy NAS. De Argosy NAS ondersteund allen FTP en het SAMBA protocol. Als ik de 500 mount met optie 3 (SMBFS) mount hij direct, echter de 7020 wil met geen mogelijkheid mounten? Heb het geprobeerd via het menu, webinterface en de command prompt. Is dit een 7020 probleem? en hoe is dit op te lossen? Beide boxen draaien gemini 3.10 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Hoi, Ik heb precies het zelfde probleem. 500/5620/700 geen probleem, 7020 wil niet. Heb de vraag al eens gesteld hier, maar ben er nooit uitgekomen. Ron
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 MagicOnline, je bent naast Hobbyman klaarblijkelijk niet de enige met een 7020 op IHAD wordt daar ook al veel over geschreven en er is geen duidelijk antwoord tot nog toe. cheers Bombs Faithless
Inca Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik heb afgelopen vrijdagavond ook de hele avond lopen klooien om een 7020 zover te krijgen dat ie een schijf op een nslu mount: niet gelukt. Op m'n eigen linuxservertje had ik dat in 5 minuten voor elkaar (met SWAT). Ik zal dit draadje met belangstelling volgen
Transpondertje Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Heb hier mijn nslu2 gemount met de db 7020 en db 500 middels cifs opnemen en kijken gaat allemaal 100%. Is het niet zo dat je via smbfs mount ook samba moet draaien op de nslu2 en je db ? Greetz VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 uhm jee en na, MagicOnline heeft het al draaien op de dm 500 maar krijgt hem niet paraat op dm 7020 zie bijlage om te vergelijken of je het juiste hebt gedownload en ingesteld (duitstalig) en het is een andere NAS dan de nslu die Magiconline gebruikt. er is iets met de instelling bij samba en cifs ivm taal USA437 cheers opes en dan de bijlage Bombs Faithless
Inca Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 @ Transpondertje: Zou jij je instellingen eens kunnen posten hier? Ik ben nl zeer benieuwd wat ik precies verkeerd doe bij die nslu. @ Tonskidutch: Proost!
MagicOnline Geplaatst: 22 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2006 @Tonskidutch De samba versie die je kan installeren is de daemon (server) dat is als je je dreambox vanuit windows oid wil benaderen. NFS CIFS en SMBFS clients zitten standaard in de image, hiervoor hoef en kan je niets te installeren. daarom is het ook zo gek dat alleen de 702X versies hiermee problemen mee hebben. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Transpondertje Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Heb op de nslu2 een map gemaakt nl. dm7020 met daarin de map movie. Vervolgens gebruiker db7020 aangemaakt met pass 7020. Alle rechten gegeven. Hoop dat je er wat aan hebt zie bijlage. VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Inca Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 @ Transpondertje: Dank voor je antwoord. Los van wat andere mapnamen, inlognamen en passwords had ik rw ook nog aangevinkt. Voor de rest alles hetzelfde. Zucht.... ik denk dat ik beide apparaten maar helemaal leegsloop en alles opnieuw ga doen.
Transpondertje Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Citaat: @ Transpondertje: Dank voor je antwoord. Los van wat andere mapnamen, inlognamen en passwords had ik rw ook nog aangevinkt. Voor de rest alles hetzelfde. Zucht.... ik denk dat ik beide apparaten maar helemaal leegsloop en alles opnieuw ga doen. En als je dat niet aangevinkt hebt hoe draait het dan ? VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Citaat: @Tonskidutch De samba versie die je kan installeren is de daemon (server) dat is als je je dreambox vanuit windows oid wil benaderen. NFS CIFS en SMBFS clients zitten standaard in de image, hiervoor hoef en kan je niets te installeren. daarom is het ook zo gek dat alleen de 702X versies hiermee problemen mee hebben. er is welbekend een probleem met samba en dm 7020. -1 daar de downloadable plugins uit het blue panel op een dm 7020 niet werken -2 daar er verscheidene samba versies gebruikt (kunnen) worden op je dm 7020 (dus kan er al een principieel verschil bestaan tussen de NaS en de dm 7020 client) -3 de conf voor samba op je dm 7020 ontbreekt standaard in de meeste images Ik heb vanwege heel andere problemen veel gelezen gisterenavond en ben op meerdere zaken gestoten die allemaal ermee te maken kunnen hebben. codepage netbios name in host bestand workgroup verschil die erg relevant lijken maar ook minder evidente zaken in ieder geval heeft men het wel aan de praat als je duitstalige draadjes van tissa kunt volgen en zijn tips volgt voor de andere bijvraag mbt dm 7020 en een nslu2 cifs mount, dat gaat hier prima en is enkel een kwestie van netjes de mountgegevens aanpassen aan het gebruikte image en de share. NOGmaals de webinterface mount manager in oude versies heeft op dat gebied een BUG gebruik je afstandbediening. cheers Bombs Faithless
Inca Geplaatst: 28 oktober 2006 Geplaatst: 28 oktober 2006 Heren, Een kleine update: ik ben er vanmiddag achter gekomen dat mijn hele probleem lag in een rotte schijf. Ik wilde een scandisk doen en daar was de nslu verdacht snel mee klaar, dus maar eens ff op het knopje disk-log geklikt en ja hoor; scandisk failed, no disk-space en dat op een lege 160 Gig schijf! Snel ff een nieuwe schijf gehaald en het liep binnen 5 minuten. Nu nog ff een cardserver omhoog schoppen op het ding en klaar is Klara :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen