Ga naar inhoud


Welke CAM bij PVR 5020


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Heb nog steeds af en toe problemen met opnemen zo`n beetje alles al geprobeerd.

Zojuist CS1 (RTL4) met time shift bekeken (gewoon op rec gedrukt om op te nemen vervolgens een half uur terug)

Tijdens dit kijken gemarkeerd en op stop gedrukt en Discovery opgenomen, als ik nu weer CSI wil kijken vanaf het gemarkeerde punt loopt hij vast (beeld bevriest)

Nu Discovery opname gestopt en dan doet hij het wel.

Niet gehinderd door enige kennis heb ik toch het idee dat dit aan de cam ligt is een Aston 1.05

Heeft iemand hier ervaring mee? en welke CAM zou eventueel de beste oplossing zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Omdat er bepaalde merken tuners zijn die zeggen dat ze dit ondersteunen,

maar compleet vastlopen of andere kuren vertonen als dit aanstaat.

 

De Echostar heeft hier geen last van, en daarom maakt het niet uit of dit aan of uitstaat als je een Aston 1.07 gebruikt.

 

Het enige wat je met dual discramble bereikt als deze aanstaat is dat je

2 kanalen welke op dezelfde transponder zitten kan bekijken.

Bv RTL 4 op totaal beeld en RTL 7 in het pip beeld, zet je dual discramble uit

dan kan je alleen FTA zenders bekijken op het pip beeld.

 

Dit is het enige wat je er mee kan en het heeft verder geen invloed op het opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je heldere uitleg DeBeek

 

Dus er zit een functie "DUAL descramble" in de 5020 die je aan en uit kunt zetten terwijl dit eigenlijk alleen zin heeft wanneer je een DUAL-CAM hebt. Maar dan wil je hem toch niet uitzetten? En aan zetten wanneer je geen DUAL-CAM hebt lijkt me ook weer niet zinvol.

Eigenlijk, zeg jij, is het dus alleen een reddingsmiddel voor als het bij de 5020 ook eens niet zo werkt als het hoort. Dan kun je hem uitzetten.

Tevens had ik zelf zo bedacht dat de 5020 wel eens ongecodeerd zou kunnen opnemen met een DUAL-CAM maar als jij gelijk hebt was ook dat valse hoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus er zit een functie "DUAL descramble" in de 5020 die je aan en uit kunt zetten terwijl dit eigenlijk alleen zin heeft wanneer je een DUAL-CAM hebt.

 

Klopt.

 

Citaat:
En aan zetten wanneer je geen DUAL-CAM hebt lijkt me ook weer niet zinvol.

 

Maakt niet zoveel uit, heb er zelf nog nooit problemen mee gehad met de T-Rex cam als dit aanstond.

 

Citaat:
Tevens had ik zelf zo bedacht dat de 5020 wel eens ongecodeerd zou kunnen opnemen met een DUAL-CAM maar als jij gelijk hebt was ook dat valse hoop...

 

Als je hier mee bedoeld dat je bv. NED 1 kan kijken en NED 2 ongecodeerd kan opnemen, helaas dat werkt niet.

De Dual funktie werkt alleen op het PIP beeldje, eigenlijk is het compleet nutteloos, maar ja het zit er nu eenmaal in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...