Ga naar inhoud

dvb-s op laptop

Gast eppo

Aanbevolen berichten

zijn er pcmia kaarten waarmee je sat kunt kijken voor de laptop.

moet wel een kaartlezer inzitten voor de nl zenders.

of zijn er andere apparaten via usb.

dit omdat ik wel dvb-t heb op mijn laptop, maar ik wil graag voor in het buitenland dvb-s ontvangen.

ben vrachtwagenchauffeur vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het kan.

Voor de kaartlezer moet je een externe hebben icm poormanscam op de laptop. Je hebt er wel een vlotte laptop voor nodig (min 1.3 ghz). Ook heb je een usb 2.0 poort nodig. Het nadeel is dat je een netstroom adapter hebt. 220 volt is dus nodig. Misschien kan er direct 12 op het apparaat, maar dat kan ik niet vinden.

Beter oplossing lijkt me een dreambox 500-s kopen. Die vraagt 12 volt gelijkstroom (op je accu of heb je 24 volt). Als je daarbij een usbstick met tv tuner hebt kan je em daarop aansluiten.

Als je 24 volt in je wagen hebt, heb je dan 2 x 12 volt accu's in serie?

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met de poormanscam maar heb je dat al eens geprobeerd? Met watvoor apparaat kijk jij op de laptop en heb je een voeding nodig?

Het handigste in de vrachtwagen lijkt mij de dreambox. Zit een cardlezer ingebouwd.

Groeten Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrachtwagen is standaard 24volt, maar alle trucks hebben een omvormer naar 12volt.

ook 220volt is geen probleem meer tegenwoordig daar zijn ook omvormers voor.

alleen die zijn nogal duur als een hoog vermogen nodig hebt

kijk het is zo, ik weet dat er kaarten zijn voor de pc om op je pc dvb-s te kunnen kijken.

vandaar mijn vraag of dit er ook is voor de laptop, maar ik wil wel nl zenders kunnen kijken, vandaar dat er een cd card in moet kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet van die kaarten (kaarten heb ik tenminste niet gevonden) maar een kastje aan usb. Ik denk toch echt dat het gemakkelijkst is om een dreambox te pakken. Kost ong 150 euro (2e hands) en dan zon tunertje erbij, tja tientje of 4? en klaar is eppo.

Zon kassie op usb lijkt mij minder handig, maar is er vanaf 100 euro en dan nog een cardreader voor de cd kaart. Dus in het totaal wel 50 á 60 euro goedkoper.

Groeten Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen