NL1PDV Geplaatst: 25 oktober 2006 Delen Geplaatst: 25 oktober 2006 Hallo, Ik hoop dat ik hier goed zit want misschien kan het ook een software matig probleem zijn. het volgende: Ik kreeg vaak de melding bij het op starten van de laptop dat NTLDR weg was. Dus ik vanaf de installatie rom naar i386 en dan copy ntldr c:\ Dit ging altijd vlekkeloos. Nu het volgende wat zich nu voor doet . De laptop gaf dus weer aan dat NTLDR weer miste , dus ik de zelfde dingen weer doen , wat me al opviel was dat het copieren heel langzaam ging. Nu ik de laptop weer opnieuw opstarten , nu krijg ik alleen het asus logo te zien maar verders gebeurt er niets , hij start niet verder door. Denk okee dan XP maar opnieuw erop maarja hij start ook niet van de rom op .. Ik de bios in maar darstaat alles goed , de hdd ziet ie de cdrom ziet .. Wat kan dit zijn ??/ hellup.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NL1PDV Geplaatst: 25 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2006 Hier nog wat meldingen die er nu ok bij horen, als ik in de bios zie dan geeft ie netjes de hardeschijf aan en de cdrom. Nu als ie opstart krijg je dat "dos" schermpje en wat zie ik daar nu , Pri.Master:NONE Pri.Slave :NONE Dus ik de bios in autodetect en zie daar daar vind ie ze weer , ik F10 (save en exit) en opstarten , maar njente hij ziet ze dan in het "dos"schermpje weer niet .. Ik weet het niet meer .. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ome Merde Geplaatst: 25 oktober 2006 Delen Geplaatst: 25 oktober 2006 ik denk dat je mainboard het aan het begeven is. kan me niet voorstellen dat de harddisk dit veroorzaakt. een klapperende harddisk mag nooit de boosdoener zijn een bios niet te kunnen benaderen. mocht je nog een 2,5" hdd'tje hebben liggen is het makkelijk testen, anders powermax 4.09 er op los laten (is van Maxtor). mocht er een probleem met de hdd zijn, geheid dat dit programmaatje het vind. floppy disk drive is wel vereist (of evt. op een bootable cd-rom bakken). merDe deze ruimte is te huur Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thomas2000 Geplaatst: 25 oktober 2006 Delen Geplaatst: 25 oktober 2006 Bij een gewone pc is dan de batterij leeg, had ik ook weleens voorheen. Even detecten en het werkte weer. Kwam omdat astandaard de autodetect uit stond. Of dat bij een laptop ook problemen kan geven? Edit: Als de power erop blijft en je hebt nogsteeds hetzelfde lijkt het idd een brak bordje. Misschien de ide kabel vervangen? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ome Merde Geplaatst: 26 oktober 2006 Delen Geplaatst: 26 oktober 2006 denk niet dat er een IDE kabel in zit (flaptop), meestal zit de schijf vast in een 2,5" socket, maar dit is niet altijd zo .... merDe deze ruimte is te huur Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alejandro Geplaatst: 26 oktober 2006 Delen Geplaatst: 26 oktober 2006 Kan je met een xpcd opstarten? Kies dan de optie R en je hebt een dos console dan ff chkdsk draaien, kijken of er fouten in je schijf zitten waardoor de bios hem nog wel ziet(ident) maar de voor de rest niets doet. Vastberaden, geen arrogantie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NL1PDV Geplaatst: 26 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2006 Citaat: denk niet dat er een IDE kabel in zit (flaptop), meestal zit de schijf vast in een 2,5" socket, maar dit is niet altijd zo .... merDe Idd zit op een socket, Wat ik heb gedaan is het volgende , de spanning geheel van de laptop - dus batterij eruit . De cmos batterij eruit gehaald en de plus en min ff kortsluiten (reset). Alles weer op zijn plaats en nu draait het weer.. Hoelang weet ik niet maar het draait weer. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen