Ga naar inhoud


Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2


Daskie

Aanbevolen berichten

Citaat:
Herstel !!!

Ik heb mijn Visiosat Bisatellite schotel afgesteld, G4 houder.

Alles werkt naar behoren, wel is mij opgevallen dat de signaal strekte op bijvoorbeeld de Astra 19.2 E op de Digisat Pro toch 30% minder is dan op mijn oude 90 cm schotel met een LNBF

Ik neem aan dat dit voor deze schotel normale waarden zijn !!!!

Verder heb ik nu wel goed beeld, zonder Brr, op alle 4 satellieten.

Wat ik nor graag wil weten, is deze signaalsterkte voor deze schotel inderdaat zo'n 30% minder op de Digisat Pro?


Sja, lastige vergelijking; zit de Astra-1 LNB er echt goed op, op de juiste hoogte, het luistert nauw maar als die goed zit, is de rest meteen ook goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 581
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Henri Aalten

Ik heb wel op alle satellieten meteen beeld, na het afstellen van de 19.2 E

 

Maar het zignaal is volgens de Digisat Pro op 19.2 E wel zo'n 30% zwakker,

in vergelijking met mijn oude 90 cm schotel met een LNBF, Kan dat !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nou ook beeld op Astra 3, nadat ik de niet bestaande transponder bij "Astra3A" in mijn Topfield had vervangen door een bestaande.

 

Wel gek dat de Astra 1 zenders op 12574 MHz, vert., 22000 s/r zo blokken en nauwelijks signaalsterkte hebben- dit zijn SBS6 en zo...

Is dit bij anderen ook het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe moet je als je alle houders op 0 afstelt en hem uitricht op de astra1 gewoon op alle satellieten beeld krijgen zonder dat er transponders zo zwak binnenkomen dat het gaat blokken. Wat wel belangrijk is (véél belangrijker dan bij een enkele of zelfs een monoblock opstelling) is dat je hem echt waterpast ophangt.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In principe moet je als je alle houders op 0 afstelt en hem uitricht op de astra1 gewoon op alle satellieten beeld krijgen zonder dat er transponders zo zwak binnenkomen dat het gaat blokken. Wat wel belangrijk is (véél belangrijker dan bij een enkele of zelfs een monoblock opstelling) is dat je hem echt waterpast ophangt.


Klopt maar helemaal lukt dat niet, bij mij zitten ze er allemaal ietsjes boven, vooral omdat de Astra-1 LNB anders door de houder geblokkeerd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Klopt maar helemaal lukt dat niet, bij mij zitten ze er allemaal ietsjes boven, vooral omdat de Astra-1 LNB anders door de houder geblokkeerd worden.


Dat is precies de reden dat ik voor de astra-1 satelliet een smalle Alps LNB erop heb gezet. Ik weet dat deze wat minder gevoelig zijn maar de astra-1 zend vrij krachtig uit waardoor dat in de praktijk eigenlijk geen punt is.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salient , als je de lnb van astra1 op de laagste stand zet (uit ervaring weet ik dat dat iets boven 0 is )en dan je schotel gaat uitrichten kom je er ook.

Ikzelf heb alleen de astra3 lnb vervangen door een wat smallere (alp's zie foto)

post-31863-1318258876,0543_thumb.jpg

Dreambox DM800 HD PVR-------Visiosat bisat G4

4 Maximum lnb's---------Triax MFD41D Diseqc 4/1

Hotbird & Astra 1/2/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Op dit moment, donderdag 8-2-2007 15.30 uur heb ik wel bijna uitval om enkele Nederlandse zenders.

 

Hebben er meer nu last van.

 

Anders moet ik het toch beter afstellen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Nederlandse providers had ik veel uitval. Ik heb toen de schotel schoongemaakt, sneeuw wat letterlijk op de schotel vast zat verwijderd. Toen was het probleem verholpen.

 

Ik heb wel veel issues op de Nederlandse providers, maar heb mijn schotel verkeerd afgesteld. Ik heb top kwaliteit op de Astra 2/Eurobird, op de Astra 1 minder.

 

Nu heb ik vier LNB's hangen, maar op de eerste ontvangt hij Astra 1 en op de tweede Astra 2. Heel komisch, maar ik moet het e.e.a. beter gaan afstellen. Overigens is dit probleem niet ontstaan na de sneeuwval van vandaag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Visiosat G4 Quadro aan geschaft, met resp. 13/19,2/23,5/28,2 twin alps/octo Maximum/twin alps/twin maximum. Het ontvangst van alle satellieten is zeer goed, maar de 12515 en 12574 transponders zijn toch een stuk minder(78%) dan de rest met die sneeuw was ik deze 2 ook kwijt, de 12344 is wel goed. Op de 12515 en 12574 heb ik een stuk moeten inleveren ten opzichte van mijn 1 meter schotel,wat natuurlijk logisch is, maar zoveel had ik niet verwacht

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door schade en schande heb ik ook moeten constaten dat de Tekening van de quadro van de winkel uit Zoetermeer onjuist is. Moet dus omgekeerd zijn. Maar nu mijn vraag. Mijn Astra 19,2 LNB, vanachter de schotel de 2e links, geeft Hotbird weer. Moet ik nu nu met de LNB's/Schotel naar het Oosten toe, naar links om de Astra 19,2 goed te krijgen of naar rechts(Westen). En hoeveel cm zou dit ongeveer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de levering van mijn schotel geen tekening gekregen, althans niet de tekening van de "Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2". Wel van de G3, hebben jullie ergens een tekening van de "Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2" staan, hoe deze precies geconfigureerd moet worden?

 

Momenteel heb ik top ontvangst op de Astra 2, redelijk goede ontvangst op de Astra 1 (op de NL provider na), maar de Hotbird en Astra 3 kunnen niet gevonden worden.

 

Op de 1e LNB wordt Astra 1 gevonden, op de tweede Astra 2 i.p.v. op

 

LNB1 - Hotbird

LNB2 - Astra 1

LNB3 - Astra 3

LNB4 - Astra 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...