Ga naar inhoud


technische vraag Tele2 Compleet.


pch

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb momenteel al weer jaaaaren internet, via Zonnet en Versatel op dit moment Tele2 en ik zit te denken nu toch maar eens over te stappen op Tele2 Compleet, immers: ik betaal nu 19,95 aan Tele2 voor mijn huidige ADSL-internet verbinding en ook nog eens zo'n 18,- aan de KPN voor de telefoonaansluiting. Bij Tele2 Compleet is dat 29,95 voor beide en nu zelfs de 1e 6 (!) maanden voor 19,95!

Maar nu mijn technische vraag:

Nu komt de KPN-telefoonlijn binnen in huis en gaat dan eerst naar een zgn. splitter, waarna het signaal zich dus splitst naar de gewone telefoon en het ADSL-modem. Ik begrijp dat in dat KPN-telefoonsignaal dus zowel bellen als internet zit, maar dat de splitter dit moet splitten.

Als ik nu overstap op Tele2 Compleet dan komt er ook een signaal binnen neem ik aan: er verandert hardwarematig nl. niets aan het 1e overnamepunt lijkt mij? Alleen gaat dit signaal nu niet naar een splitter maar naar een nieuw modem. En vanuit dit modem (wat dus eigenlijk de splitterfunctie overneemt van dat oude kleine kastje) ga je naar een normale reguliere telefoon en vanuit het modem kun je meteen middels ethernet-aansluitingen nara diverse computers of andere apparaten die ik nu momenteel aan mijn ADSL-modem-router heb hangen. Tevens kan ik vanuit dit nieuwe modem via WiFi naar draadloze computers.

Maar nu de vraag: als ik Tele2 Compleet heb aangevraagd en er blijken dingen (instellingen of apparaten of de telefoon) niet te werken, kan ik dan weer terug naar mijn oude situatie? Dus meteen uit de muur mijn oude splitter aansluiten en op de splitter mijn gewone telefoon en mijn oude modem? Zo ja: via welke provider bel je dan en wat zijn de kosten?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
een tip behoud je kpn account zodra je geen stroom hebt heb je ook geen telefoon.


Hoe doe ik dat dan?
Dan maar geen Tele2 Compleet nemen maar de KPN-lijn houden en naar de nieuwe aanbiedingen van Tele2 kijken? Zie net dat ze sinds vandaag 2 nieuwe ADSL-paketten hebben, te weten ADSL-start en ADSL-super.

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

neem gewoon een adsl abo en een belbudget van kpn inderdaad.


O, dat is nieuw voor mij: kun ik ook ADSL-internet hebben met een Belbudget-abo? Ik heb nu een Belbasis-abo en dacht dat dat minimaal nodig is om ADSL-internet te hebben...Maar dat is dus niet zo?
Maar ik bel nu met Bel1649, kan dat ook nog wel met Belbudget, of heb ik dan wel weer Belbasis nodig?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies dat doe ik ook.

belbudget voor fax en degene die mij nog normaal wil belle, standaard elcheapo adsl abbo, voip modem(dect c 450 ip) eraan en erregus een voip abbo'tje nemen.

Bel1649 gaat niet meer met bulbudget, maar met voip erbij heb je die niet meer nodig.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb al jaren internet. Eerst via Zonnet met inbellen, daarna ADSL via Zonnet (met hun modem, ik gellof een Edimax?) en via Versatel Family nu zoals iedereen bij Tele2...Ik gebruik nu al weer een jaar een eigen modem, de SMC Barracuda 7904 WBRA Annex A.

 

Nu zit ik er over te denken om mijn huidige abo om te zetten naar ofwel het nieuwe Tele2 ADSL Start abo of het nieuwe Tele2 Compleet abo. In beide gevallen (zo heb ik begrepen van de klantenservice) betreft het een nieuwe ADSL2+ lijn.

-In het geval van Tele2 ADSL Start kan ik nog bellen met mijn huidge KPN-lijn en moet ik mijn huidige splitter nog gebruiken om de internet-info naar mijn modem te sturen, dit is dan wel nieuwe info: geen ADSL meer maar ADSL2+!

-In het geval van Tele2 Compleet kan ik niet meer bellen met mijn huidige KPN-lijn en moet ik vanuit de muur niet meer door de splitter maar direct het nieuwe "multi-media" modem in. De telefoon plug ik dan weer in het nieuwe modem en mijn huidge SMC gebruik ik dan niet meer.

 

Ik zit nog te twijfelen tussen deze 2 nieuwe abo's, maar heb een lichte voorkeur voor het Tele2 ADSL Start abo, immers: dit kost slechts 4,95 per maand en heeft dezelfde snelheid als ik nu heb (1 mbps) maar is 15,- goedkoper! Nu een jaar wordt het 14,95 en is dan nog steeds 5,- goedkoper met dezelfde snelheid. 20 mbps heb ik niet nodig: ik ben uiterst tevreden met wat ik nu heb en zie daarom (nog) niet zo het nut in van Tele2 Compleet met zijn 20 mbps. Het handige vind ik daarbij wel dat alles (internetten en bellen) via 1 provider gaat, echter dat bellen vind ik nog best wel duur bij Tele2 Compleet, immers het starttarief wordt wel iedere keer berekend en het geldt alleen in de daluren dat het gratis is en niet overdag...

 

Maar nu mijn prangende vraag:

 

Als ik nu zou gaan voor het Tele2 ADSL Start abo, krijg ik daar een nieuw multi-media modem bij geleverd wat helemaal is voorgeprogrammeerd voor ADSL2+. Mijn huidige SMC 7904 WBRA is ook geschikt voor ADSL2+, echter de klantenservice vertelde mij dat ze alleen hun eigen modem ondersteunde.

Kan ik mijn huidge SMC 7904 WBRA wel blijven gebruiken met het nieuwe Tele2 ADSL2+ signaal wat ik ga krijgen als ik me aanmeld voor dat nieuwe abo? En zo ja: waar vind ik de instellingen die blijkbaar nodig zijn om mijn huidige modem in te stellen/programmeren?

Ik ga er even vanuit dat als ik het abo neem en er ADSL2+ opgeleverd wordt bij mij thuis mijn huidige SMC modem wel opnieuw ingesteld moet worden...Of bestaat er nog een kans dat alles "gewoon" blijft werken?

 

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee werkt niet meer, alleen hun modem werkt met hun netwerk.


O, dat verbaasd mij: hoe zeker ben jij daarvan en wat is je bron tot deze info?
ADSL2+ is toch ADSL2+? Of zitten daar nog verschillen tussen? Is het gewoon in de instellingen te veranderen?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron is versatel zelf, ze voeren centraal beheer en dat gaat alleen met hun eigen modems, gegevens aan hun lan zijde zijn niet beschikbaar, dus je kan je eigen modem wel gebruiken maar hij zal niet werken door gebrek aan instel gegevens.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...