Ga naar inhoud


Relook 400s met WIFI: lukt dit?


fdm

Aanbevolen berichten

Citaat:
Citaat:
Een linksys WET-54G zou ik in ieder geval niet kopen. Die bridge werkte bij mij niet met een relook, terwijl ik met de dreamboxen geen problemen had.

Tox.


Lijkt mij zeer bizar.
Als er nu een draadloze bridge tussen zit of niet, het blijft IP.
Dus met elke werkende bridge moeten zowel de relook als de dream werken.
Beide toestellen hebben gewoon een ethernet kaart zoals nu in elke PC, ik zie echt geen reden waarom de ene wel zou werken en de andere niet.


Ja maar hij moet wel REVERSE bridge doen.
En AP is bedoeld om van de LAN naar devices te gaan en niet van devices naar de LAN.

Access point = toegangspunt, dus verleend toegang aan de LAN.

De bovenvermelde Linksys zou dit wel moeten doen maar ervaring leert van niet. (ik heb hier geen verklaring voor).
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een linksys WET-54G zou ik in ieder geval niet kopen. Die bridge werkte bij mij niet met een relook, terwijl ik met de dreamboxen geen problemen had.

Tox.


Lijkt mij zeer bizar.
Als er nu een draadloze bridge tussen zit of niet, het blijft IP.
Dus met elke werkende bridge moeten zowel de relook als de dream werken.
Beide toestellen hebben gewoon een ethernet kaart zoals nu in elke PC, ik zie echt geen reden waarom de ene wel zou werken en de andere niet.


Ja maar hij moet wel REVERSE bridge doen.
En AP is bedoeld om van de LAN naar devices te gaan en niet van devices naar de LAN.

Access point = toegangspunt, dus verleend toegang aan de LAN.

De bovenvermelde Linksys zou dit wel moeten doen maar ervaring leert van niet. (ik heb hier geen verklaring voor).


Ik zit zelf in de IT, mijn punt is zeer simpel, als de bridge met de dream werkt moet hij gewoon ook met de relook werken.
Voor die bridge is het transparant, dat ding weet niet met welk type toestel hij spreekt, voor zijn part is het zelfs een koffiezet toestel. Hij kent enkel IP, en dat is ook wat de relook of dream spreekt.

Ik heb beide toestellen staan en heb enkel netwerk problemen als ik zelf een foutje maak. Gisteren nog netwerkproblemen gehad met m'n dream na flashen, k'had 2 dezelfde IP's in m'n netwerk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...