Ga naar inhoud


Pinnacle PCTV Sat CI Uitval


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb al heel wat jaren een Pinnacle PCTV Sat CI. Daar altijd eerst zonder CAM en CD-kaart meegekeken. Dit ging altijd prima met progDVB. Nu heb ik sinds kort een Mediaguard CAM en een ASTON 1.05 CAM plus een CD-kaart gekocht. Met progDVB krijg ik wel beeld te zien met vaak stilstaan beeld waarna het geluid niet meer gelijk loopt met het beeld. (overigens werken de beide CAM's). Maar nu het grootste probleem. Als ik een tijd aan het kijken ben of veel aan het switchen ben tussen zenders dan stopt de kaart ermee een heb een 0 ontvangst. Ik kan doen wat ik wil maar ik zal eerst de PC opnieuw moeten opstarten voordat ik weer kan kijken en daarna is het een kwestie van wachten waarnaar hij weer niks doet. Als je kijkt op de kaart zie je een groen lampje branden. Ik heb dit lampje eens in de gaten gehouden als je progDVB opstart zie je dit lampje knipperen. Nu heb ik eens gekeken wat er gebeurd als ik ineens geen ontvangst meer heb. en wat bleek het lampje gaat uit. Ik vind het nogal raar. Weet iemand wat eraan de hand is?

 

Groeten,

 

Egbert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een MSI K8N Neo 2 Platinum Bord... en als de kaart uitvalt en ik de CAM eropnieuw insteek maakt dat geen verschil. Ik moet echt de PC uitzetten en dan weer aan en dan doet ie het weer. Ook heb ik gemerkt als je de CAM wil bereiken via bijvoorbeeld een CI interface dat ie dan ook uitvalt. Vind echt een rare zaak :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik op dit moment een Twinhan Sat-CI 1034, maar heb de meeste ervaring opgedaan met de Skystar2.

De oorzaak van vastlopers kan heel verschillend zijn en is soms heel moeilijk vast te stellen. Soms help het om een andere, vaak oudere, driver versie te laden, maar ook een ander programma in je PC kan de oorzaak zijn. Zo liep bij mij progDVB in een nieuw systeem vaak vast terwijl hij in het oude systeem onder hetzelfde operating systeem prima bleef draaien. De oorzaak bleek op dat moment te zitten in de auto update van Bitdefender, mijn virus scanner. Nadat ik deze in het betreffende systeem er volledig uitgehaald had, uitschakelen bleek niet te helpen, bleef progDVB prima draaien. Toen ik na een nieuwe install meteen de autoupdate uitschakelde ging het ook goed, toen ik deze later weer vrijgaf liep progDVB weer vast. In het oude systeem liep Bitdefender ook met autoupdate maar daar heb ik nooit last gehad.

Op dit moment loopt progDVB weer regelmatig vast met 100% CPU belasting waar hij alleen uit te halen is door hem via de taskmanager uit te schakelen, maar dat kan wel een half uur duren, of de PC hard opnieuw te starten. Het probleem blijkt in de Poormanscam te zitten, op kanalen waarbij die niet gebruikt wordt heb ik geen problemen. Ik moet nog met verschillende versies van de Poormanscam gaan testen.

Ik heb een hele tijd prima met DVBDream gewerkt, maar in mijn actuele systemen lopen de laatste versies steeds vast met 100% CPU belasting. Oudere versies willen vaak niet meer lopen omdat die ook een oudere versie van de Technisat drivers nodig hebben. Voor mij blijft het PCI DVB gebeuren een onzekere zaak, vooral als je steeds met nieuwe versies van de DVB programma's en drivers werkt.

Als je een stabiel systeem hebt hou het daar dan bij totdat er duidelijk redenen zijn om een nieuwe versie te gaan gebruiken.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, heb ik ook wel eens last van met PoormansCAM en ProgDVB.

Tip: klik op een ongecodeerd TV-kanaal als de CPU-belasting 100% is. Elke andere actie duurt tijdstijden om uit dit vastgelopen programma te komen.

 

Overigens: ik gebruik PMCAM versie 2.61.440. Versie 2.62 blijkt niet overweg te kunnen met mijn Prolific USB-SER-kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hercules, bedankt voor de tip, ik zal het meteen uitproberen.

Ik wil nog gaan testen met diverse oudere versies, ik heb momenteel 2.62 draaien.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...