Ga naar inhoud


WD-Netcenter als printerserver!


pch

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vandaag is mijn Canon i950 fotoprinter kapot, althans de printerkop is defect en dan kan ik beter een nieuwe printer kopen volgens mij!

Nou had ik die Canon i950 met een USB-verbinding direct aan mijn WD-netcenter (netwerk HDD) gehangen en zodoende kon er overal in huis vanaf elke computer geprint worden, erg handig!!!

Ik weet dat toen ik het WD-Netcenter kocht er twijfels waren of het met mijn i950 ging werken, maar uiteindelijk heb ik hem gewoon gekocht en heb het thuis geprobeerd en het lukte...

Maar nu moet ik een nieuwe printer kopen, en ik wil (heb de smaak nu te pakken en wil niets anders meer) blijven netwerkprinten.

Wie o wie weet (of heeft ervaring met het WD-Netcenter) welke nieuwe printers het sowieso gaan doen met mijn WD-Netcenter? Kan ik gewoon de 1e de beste Canon, Epson of HP kopen of moet ik nog ergens op letten?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik kan je vertellen dat de all in one versies niet gaan werken.
Deze moeten echt op de pc zelf aangesloten worden.

Als je een gewone USB printer koopt gaat het gewoon werken.


Hoi, met "all in ones" bedoel je printers die ook kunnen scannen en faxen?
Ik had er tot op heden een USB-printer op en dat werkte goed en wil er nu een nieuwe USB-printer op aansluiten, weliswaar een laserprinter i.p.v. de vorige (een inktjet) en wel de HP Laserjet 1018 van 80,-. Ik heb dus grote kans dat dat gaat werken?
Moi!

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zijn er meer en meer usb-printers die niet werken met een printserver. Bij de opstart van de printer wordt de firmware in het geheugen van de printer geladen. Het volledige goedkope segment laserprinters (ook kleur) van HP valt hieronder. Het is zelfs niet evident om deze printers onder linux werkend te krijgen. Als je een dergelijke printer wil kopen zal je eerst op de site van de producent moeten checken of deze met een printserver werkt. De HP LP1018 dus niet en is daarom ook zo goedkoop. Dit is een technologie die komt van Zenographics (zeno.com) die "ZjStream Wire Protocol" noemt.

 

Groeten,

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tegenwoordig zijn er meer en meer usb-printers die niet werken met een printserver. Bij de opstart van de printer wordt de firmware in het geheugen van de printer geladen. Het volledige goedkope segment laserprinters (ook kleur) van HP valt hieronder. Het is zelfs niet evident om deze printers onder linux werkend te krijgen. Als je een dergelijke printer wil kopen zal je eerst op de site van de producent moeten checken of deze met een printserver werkt. De HP LP1018 dus niet en is daarom ook zo goedkoop. Dit is een technologie die komt van Zenographics (zeno.com) die "ZjStream Wire Protocol" noemt.

Groeten,

Alain


Hoi Alain,

Het is toch gelukt hoor!!!
grin.gif
Gewoon de HP Laserjet 1018 van 79,95 rechtstreeks op mijn WD-Netcenter via USB en overal in huis kan ik van elke computer (desktop/laptop) bedraad en Wifi printen, GEWELDIG!!!

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paul,

 

Op wat draait die WD-netcenter want met een gewonen printserver lukt het niet. Ik heb zelf wel niet de 1018 maar een 1020 en die hangt daarom aan een oude pc met linux erop. Als dat werkt ben ik wel interesse dat netcenter. Ik veronderstel dat WD Western Digital en was het gewoon inpluggen of moest je bepaalde kunstgrepen toepassen.

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Paul,

Op wat draait die WD-netcenter want met een gewonen printserver lukt het niet. Ik heb zelf wel niet de 1018 maar een 1020 en die hangt daarom aan een oude pc met linux erop. Als dat werkt ben ik wel interesse dat netcenter. Ik veronderstel dat WD Western Digital en was het gewoon inpluggen of moest je bepaalde kunstgrepen toepassen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Alain


Hoi Alain,

Die WD NEtcenter is idd een Western Digital:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=151&language=en
Hij is opgenomen in mijn netwerk rechtstreeks op mijn SMC ADSL modem/router en draait onder XP.
Verder gewoon op alle computers de software voor de HP LAserjet installeren en dan in XP een netwerkprinter installeren (HP Laserjet moet op dat moment uiteraard met USB aan de WD Netcenter hangen), hij wordt dan gevonden en nog even de software updaten, de 1e print moest even weer direct van de computer gek genoeg maar de HP Laserjet kwam ook net nieuw uit de doos, en daarna kon ik vanaf elke computer overal in huis de prints doen....erg handig en zoals ik al zei hetzelfde als daarvoor met mijn Canon i950.
Suc6!

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik heb een HP Deskjet 3650 en als ik het goed begrepen heb van de website van WD zou hij geschikt moeten zijn als printer op het netcenter. Echter ik krijg hem niet aan de praat. Heeft iemand soms nog suggesties?

 

Ik hoor wel.

 

Groet Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...