Ga naar inhoud


Timeshift maximaal 1 uur bij Arion 9280 / 9300 ??


tuuttuut

Aanbevolen berichten

Omdat ik voornemens ben een Arion 9280 of 9300 aan te schaffen kan ik het niet uittesten en stel ik de vraag op dit forum.

 

Een van de redenen om een twintuner met harddisk aan te schaffen is de timeshiftmogelijkheid. Maar nu heb ik uit een gedownloade handleiding begrepen dat deze twee types van Arion in de timeshiftmodus (dat is toch 'continu opnemen?) maximaal 1 uur opneemt. Wat bedoelen ze daarmee? Een praktijkvoorbeeld om mijn vraag/probleem te verduidelijken:

 

Een film begint om 20.30u; ik neem hem met 'continu opnemen' vanaf 20.30u op; ik ga tussen 20.45u en 21.00u naar de opname kijken; op het moment dat er reclame komt spoel ik hem door (hij blijft de hele tijd doorgaan met opnemen); door elk recameblok 'door te spoelen' kom ik 'als maar dichter' bij de 'echte' uitzendingsbeelden. Maar als de film nu 2 uur duurt, wat gebeurt er dan met die 'continue opname'? Houdt hij na een uur op met opnemen of gaat hij het begin weer overschrijven? Dat laatste (het begin overschrijven) zou geen probleem zijn; dat eerste (dus na 1 uur ophouden met opnemen) wel.

 

PS

Dit bericht is vandaag al een keer door mij gepost maar door de moderator verwijderd omdat ik geen merk had vermeld; bij deze rechtgezet.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Arion 9280 of 9300, maar ik kan je mijn ervaringen met de Echostar 5020 meedelen.

Je kan gewoon maximaal 1 uur terugspoelen bij live tv. Dus als je tussen 20.30 uur en 21.30 uur begint met kijken in je voorbeeld is dat geen probleem. Om 21.30 zal het begin van de film langszaamaan verdwijnen. Hij overschrijft dan het begin van de film dus. Practiser is het om het om de film gewoon voor te programmeren. Dan kan je altijd de film vanaf het begin terug kijken. Ook als de opname nog bezig is. Als je zapt naar het kanaal waar de opname op bezig is kan je de opname vanaf het begin terug zien hoelang hij ook bezig is. Opdezelfde manier als je dat zou doen met de timeshift mogelijkheid. Na afloop kan je gewoon de opname weer wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beperking zit 'm dus in het feit dat je bij timeshift niet verder dan een uur kunt terugspringen. De kijkonderbreking mag dus niet langer dan een uur duren. Het werkt dus wel als je even naar de wc moet, maar niet als je de Jehova's aan de deur krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus na 1 uur gaat hij het begin weer overschrijven. Prima, daar kan ik goed mee uit de voeten.

 

En natuurlijk is gewoon het opnametijdstip en de zender instellen en gaan opnemen beter maar soms doet zich een situatie voor dat je niet eerst vanalles wilt/kunt gaan instellen maar gewoon 'op de knop drukken en wilt opnemen'; en dat dat maximaal een uur duurt en hij dan weer het begin gaat overschrijven is voor mij geen probleem.

Dank !! Mijn aankoopbeslissing is nu zo goed als genomen.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gewoon 'op de knop drukken en wilt opnemen'; en dat dat maximaal een uur duurt en hij dan weer het begin gaat overschrijven is voor mij geen probleem.


Volgensmij begrijp je het niet helemaal, als je gewoon op de knop opnemen drukt begint hij gewoon op te nemen.
Standaard is dit 3 uur maar dit kun je makkelijk aanpassen door nog een keer op de opname knop te drukken.

Dat continue opnemen waar je over praat is de instant replay. Als je dus naar een kanaal zapt, en je ziet daar iets leuks of je hebt het niet goed meegekregen kun je even terug spoelen om je "instant replay" te kijken. Dit kan tot maximaal een uur terug.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gorefest,

 

Maar dat is toch wat ik bedoel? Ik zet 'instant reply' (= continu opname)op 'aan' vanaf het begin van de film (bijvoorbeeld hij begint om 20.30u). Omdat ik bijvoorbeeld pas om 21.00u echt de tijd heb om naar de film te kijken (kinderen naar bed, etc) spoel ik om 21.00u de opname terug naar het begin en ga kijken; hij blijft tegelijkertijd de hele tijd opnemen. Ik zie nu het begin van de film en kan bijvoorbeeld doorspoelen als er reclame komt. Vervolgens blijf ik naar de opname kijken en kan op die mmanier toch de hele film zien ondanks dat ik pas een half later ben gaan kijken. Enige voorwaarde is dat ik uiterlijk om 21.29 de opname moet terugspoelen naar het begin van de opname omdat hij anders het begin van de film/opname weer gaat overschrijven en ik dus het begin mis. Zo klopt het toch of niet? Nogmaals: ik heb nog geen PVR dus kan ik niet controleren of wat ik denk ook daadwerkelijk klopt. Vandaar mijn vraag.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instant replay is eigenlijk niet iets wat je even aanzet.

Deze staat eigenlijk altijd aan.

 

Zoals jij het doet kun je beter een timer zetten of het kanaal gewoon opnemen.

 

Als je het via instant replay doet en iemand zapt weg van het kanaal ben je dus allen kwijt.

 

Hoe dan ook het is en blijft gewoon een perfecte ontvanger.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoals jij het doet kun je beter een timer zetten of het kanaal gewoon opnemen.

Als je het via instant replay doet en iemand zapt weg van het kanaal ben je dus allen kwijt.


Maar als ik hem met een timer opneem of het kanaal gewoon opneem, kan ik dan een kwartier later kijken en eventueel spoelen, op pauze zetten etc. terwijl hij hetzelfde programma blijft opnemen? oO moet ik dan wachten tot hij helemaal klaar is met de opname? Want dat laatste wil ik niet.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...