Ga naar inhoud


[7000S] Dreambox bedienen met een andere afstandsbediening.


Gast mailmeuk

Aanbevolen berichten

Dit onderwerp komt regelmatig terug, komt ie weer:

De gewone dreambox AB die met de 7000 en 7020 meekomt is ook een universele AB, programmeerbaar via JP1, zoek maar elders hier op het forum. Met die van mij bestuur ik een sharp tv, pioneer receiver. pioneer dvd, de dreambox en een sony vhs. Zo'n verzameling is de ultieme testcase lijkt me.

 

Met één druktoets [shift-TV) kan ik TV kijken: Zet de AB op dreambox, de dreambox aan en op TV, TV aan op input 1, receiver aan en op input 1 en selecteer ik surround sound. Radio [shift-Radio] ongeveer het zelfde, zonder TV en de receiver op stereo. De DVD-kijken [shift-text] toets is vergelijkbaar en zorgt ervoor dat de AB op DVD ingesteld wordt (start, stop, vooruitspoelen etc), idem voor de VHS [shift-help]. De volume-knoppen (en mute) werken nu op de receiver, niet de dreambox. Tenslotte zet ik met alles-uit-toets [shift-power] alle apparaten uit, inclusief eerst een paar exit's voor de dreambox.

 

Ik zou zeggen waar heb je een dure AB voor nodig. Mijn investering was 5 euro aan materiaal voor de JP1-kabel, een stikker, en een beetje tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...