Ga naar inhoud


[7000S] Dreambox bedienen met een andere afstandsbediening.


Gast mailmeuk

Aanbevolen berichten

hi..

 

Iemand ervaring met de Philips 8in1 universal remote (SRU9600/10) in samenwerking met een dreambox 7000? Lijkt me namelijk wel lekker om alles met 1 remote aan te kunnen sturen. Ik hoef niet alle functies van de dreambox te kunnen bedienen maar kanalen zappen lijkt me wel leuk ..

 

alvast bedankt!.

 

Mailmeuk

Link naar reactie
Delen op andere sites


De enige universele AB die ik aant werken gekregen heb op een DM, is een One for All.

Eigenlijk is de AB van de dreambox een omgevormde one for all.

Alle andere merken werken (nog) niet.

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De enige universele AB die ik aant werken gekregen heb op een DM, is een One for All.
Eigenlijk is de AB van de dreambox een omgevormde one for all.
[color:"red"]Alle andere merken werken (nog) niet. [/color]


boute uitspraak..

ik kan met mijn denon afstandbediening voor de AV-receiver weldegelijk de dreambox bedienen
ik heb zelf meerdere overige getest waaronder de medion en die gaan geheid de commando´s leren van een afstandbediening van dream in learn mode tegenoverelkaar..

maar gek genoeg ligt de dreambox (silver edition) afstandbediening gewoon wel lekker in de hand en bedienen doe je blind na enkele jaren
dat leren bedienen met een andere universele is eigenlijk het groooooooooooootste struikelblok

cheers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn er nu toch AB's die overweg kunnen met de dreambox.

Dat is goed nieuws. Ik loop precies een beetje achter...

Een paar jaar geleden heb ik een tiental universele AB's geprobeerd en er was toen geen enkele die werkte op een dreambox.

 

kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Logitech Harmony 885.

 

Deze lijkt te werken met een Dreambox 7000, maar werkt absoluut niet prettig.

Bij het scrollen door een zenderlijst bijvoorbeeld loopt de "cursor" een zender of 6 en dan hapert ie een seconde voor ie 3 zenders verder schiet.

 

(Te) vaak moet je 2x drukken voor een commando overkomt.

 

Ik heb er avonden aan besteed om met de timing signalen van de remote te "spelen" van hoog naar laag en alle combinaties geprobeerd.

 

Groeten,

Twel12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel die gasten van de (gratis) helpdesk! Ik heb ook wel eens eideloos zitten klooien. Meestal heb ik weinig vertrouwen in helpdesks, maar door die voor de Harmony 885 ben ik (met behulp van de USB op internet) prima geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Logitec 885 en hetzelfde probleem als Twel12. Knop drukken 2 sec wachten en dan 3 plaatsen vooruit etc. Uren en avonden aan verputst. Thomas999, kan jij je timing settings voor de Dreambox eens doorgeven?

 

Alle commandos werken maar helaas zijn de standaard settings niet prettig om mee te werken.

----------------

Dreambox 7000S + DM800 HD

Linux SME server

Rotor Sat HH100 - DiSEqC 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ALs je een universele AB gebruikt, dan moet je toch ook eerst een code hebben om die AB te programmeren? Ik heb hier nog een universele AB liggen, maar krijg het niet werkende op de dreambox, met automatisch code zoeken vindt hij ook geen, weet iemand misschien een aantal codes die ik kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...