Ga naar inhoud


DM500c zoekt geen zenders


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM500c van een familielid over genomen, er stond de officiele software nog in. Nu hoorde ik dat de software aangepast zou moeten worden om digitale TV in het Casema gebied te kunnen kijken.

Ik heb de box geflashed met software die voor Casema geschikt zou zijn.

Ik heb een rode DeltaCard (Irdeto) smartcard die geactiveerd is en normaal werkt in een Samsung ontvanger.

Welke stappen moet ik nemen om de Dreambox geschikt te maken voor mijn smartcard, en hoe de box zenders zoekt.

Ik zoek al dagen naar info, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand misschien een duidelijke handleiding?

Alvast bedankt.

 

een newbee in dreamboxland

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je een goeie Cables.xml erin hebt staan voor Casema en je gaat via het menu naar scannen en je kiest dus Casema of hoe het ook heet dan moet hij alle zenders vinden... ah en ik zie nu dat het over irdeto gaat dan moet je gewoon even newcs in het menu downloaden als het er nog niet op staat als cardserver zijnde en eventueel aanpassen via FTP en mgcamd of newcamd geloof ik downloaden voor client zijnde die connect op localhost en het moet werken. ik gebruik zelf newcamd als client op mijn dreambox werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Invoeren van cables.xml is niet nodig, althans niet bij het Gemini image

Bij handmatige scan de frequentie 372 invullen , Q64, 6900 veranderen in 6875 en netwerk scan aanvinken, binnen een paar seconden worden alle kanalen gevonden

Veel makkelijker als Casema weer een paar kanalen toevoegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...