Ga naar inhoud


hoe WMA bestanden met DRM beveiliging opslaan ?


Jorgen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een waardebon gekregen om bij een legale muzieksite voor € 50 muziek uit te kiezen. Dat heb ik al gedaan, en nu staan de nummers klaar om gedownload te worden. Het zijn echter allemaal WMA-bestanden met DRM-beveiliging.

 

Hoe en waar kan ik deze muziek het beste opslaan? (Mijn Documenten, of externe HD, o.i.d.) en hoe zorg ik ervoor dat ik die DRM-rechten kan bewaren voor het geval ik mijn pc een keer opnieuw installeer?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou een ceedeetje of DVDtje daarvoor nemen.

Dan loop je minder risico dat na een x aantal keren afspelen de DRM een bitje verkeerd om zet waardoor hij het niet meer doet.

 

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt die DRM-codes of hoe die dingen heten die Mediaplayer ergens apart opslaat, toch ook bewaren / verplaatsen / een back-up van maken?

 

Ik kan de nummers trouwens voor minstens een jaar lang, onbeperkt opnieuw downloaden. Als ik dat dan op een andere pc doe, of op een vers geïnstalleerde pc, dan begint het DRM gedoe met de beperkingen toch gewoon weer opnieuw? (10 x branden, onbeperkt luisteren, beperkt aantal x kopieren, enz)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...