Ga naar inhoud


splitter gebruiken voor decoder en skystar2


Gast spitfire78

Aanbevolen berichten

Met de nieuwste versie van ProgDVB is het me gelukt om Thaicom goed te scannen. (overige satellieten trouwens niet, maar dat komt later nog wel eens). Ik denk dus echt dat ik eens een verse installatie moet doen van Windows vwb het gebruik van andere programma's. Wat nu echter overblijft zijn 2 vragen:

 

1. Het signaal komt op de pc niet boven de 35% uit. Het maakt niet uit of dat rechtstreeks is of via de doorlus. Dat is niet genoeg voor storingsvrij kijken. Bestaat er een mogelijkheid om het signaal te versterken? De decoder geeft 45%-50%. Of heeft de kabel veel invloed? Deze is vrij lang en er zitten stukjes met plakband, waarvan ik niet weet wat de installateurs hier mee gedaan hebben. Deze kabel is ivm het het verplaatsen van de schotel overbodig geworden en heeft voorheen storingsvrij beeld op de tv geleverd.

 

2. Hoe kan ik de diseqc bedienen vanaf de Skystar en meer dan 4 satellieten programmeren? Maar ik denk dat ik voor deze vraag zelf wel wat info moet kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De indicaties voor het ontvangen signaal is tussen verschillende ontvangers niet vergelijkbaar, dus 50% op je decoder hoeft geen 50% op je Skystar kaart te geven.

35% level is voor de Skystar wat weinig, maar belangrijker is de aanduiding van de Quality. Mijn ervaring is dat deze uitgelezen op progDVB boven de 50% moet liggen om een goed beeld te krijgen. Als er plakband om de coax zit zou ik die maar eens goed bekijken. Ook extra overgangen kunnen behoorlijk signaalverlies geven. De tuner van de SS2 is niet speciaal gevoelig, maar ook niet echt ongevoelig dus door de band genomen moet het goed kunnen.

 

Ik veronderstel dat je met de DiSEqC een motor bedoeld. Dit is met de Skystar een extra probleem omdat de kaart daarvoor eigenlijk niet geschikt is. Technisat geeft aan alleen DiSEqC 1.0 en 1.1 maar geen 1.2 om een motor te besturen.

De kaart kan maximaal 350mA leveren en dat is wat aan de krappe kant. Maar met een LNB die niet te veel stroom neemt en een zuinige motor gaat het wel. Er zijn ondertussen verschillende DVB programma's die een DiSEqC 1.2 sturing aan boord hebben, anders moet je als plugin SS2DiSEqC 1.9 gebruiken en een gepatchte Skynet.dll om de plugin greep op de DiSEqC sturing van de kaart te geven.

MyTheatre kan de motor zonder plugin aansturen maar heeft meen ik nog wel de gepatchte Skynet driver nodig.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 35% bedoelde ik zowel signaalsterkte als de kwaliteit. Ik zal het plakband eens weghalen, maar wat als er aan de kabel niets mankeert? Is er dan een mogelijkheid om iets aan de kwaliteit van het signaal te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kabel echt goed is zijn er nog drie dingen die je kunt doen om meer signaal te krijgen.

De schotel beter uitrichten, een betere LNB en een grotere schotel.

Ik begrijp dat je op de C band zit. Daar heb ik totaal geen ervaring mee en ook nooit naar gekeken. Misschien dat een C band kijker kan aangeven of de afstelling van een C band LNB anders is dan een Ku band LNB.

Versterkers in de kabel zullen alleen helpen als je een prima signaal hebt aan de LNB maar net iets te veel verlies in de kabel. Maar dit laatste is alleen het geval bij een heel grote kabellengte >50m en/of een slechte kwaliteit kabel. Probeer indien mogelijk de Skystar eens zo dicht mogelijk bij de schotel.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb gisteren pas weer tijd gehad en heb de pc naast de decoder gezet met een kort kabeltje om te testen of de lange kabel verlies oplevert. Dat is dus niet het geval. Daarnaast is het me gelukt om andere satellieten te scannen, (moet wel eerst via FastSatFinder een signaal oppikken van een transponder op die satelliet, anders levert een scan niets op).

 

Andere satellieten (o.a. JCSat2A, Asiasat3 en Asiasat2) leveren op sommige transponders een signaalkwaliteit en -sterkte van 60%, maar het beeld is wordt op dezelfde manier getoond als BVN (ca. 40%). Dat wil dus zeggen dat het iedere 10-15 seconden heel even stokt en weer verdergaat. Er is redelijk naar te kijken op die manier, maar ik heb de hoop dat het niet aan de hardware of signaalsterkte ligt.

 

Kan ik iets met codecs proberen o.i.d. zonder eerst een verse Windows installatie te doen? Ik moet namelijk nog een lang videoproject afmaken, voordat ik daaraan wil beginnen. Ik gebruik nu voornamelijk Prog DVB of DVBViewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van iets dat ik ergens anders op dit forum heb gelezen, is het me gelukt om storingsvrij beeld te krijgen. Het probleem zit hem in het programma setup4pc van Technisat. Zodra ik via tray-icoontje met het groene satellietje "exit " kies, wordt het beeld probleemloos weergegeven. Ik ben er erg blij mee.

 

Iets wat ik nog niet zo goed begrijp, is dat de wereldomroep ook te ontvangen moet zijn, maar niet als kanaalwordt gescand. Bij toeval kwam ik erachter dat ik dan op het TV kanaal van BVN audio stream 3 PID (xx59) ofzoiets, moet kiezen. Dan zie het beeld van BVN, maar hoor de wereldomroep radio. Ik heb dus maar handmatig een extra kanaal aangemaakt om zowel TV als radio te kunnen luisteren.

 

Nu ben ik wel benieuwd hoe dit werkt. Komt dit omdat in Azië BVN niet officieel beschikbaar is, maar alleen als feed ter beschikking wordt gesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...