Ga naar inhoud


Foutmelding bij 16f84 Programm


Crypty

Aanbevolen berichten

Ik werk met een JDM Programmer V1.0 en een<BR>kaart met 16f84 & 24c16.<BR>Steeds als ik de 16f84 wil proggen met b.v. loader.hex komt er de melding:<BR>" Verify failed at adress 0000h! "<BR>Ik gebruik het programma IC-Prog 09e. Maar ook bij andere programma's geeft hij de melding dat er na het proggen iets niet klopt op adress 0000h. Kaart blijft ook leeg.<BR>Programmer + kaart zijn nieuw. Wat doe ik verkeerd?

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja alles is goed ingesteld.<BR>Kabel is nieuw (Gebruik ik ook voor phoenix programmer).<BR>Je ziet op 't scherm dat 'ie de kaart progt.<BR>Maar toch steeds die foutmelding op adress 0000h. Heel vreemd.

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook aangevinkt.<BR>Seriele kabel gecheckt, de programmer<BR>krijgt hierdoor ook gewoon spanning.<BR>Als de kabel uit de programmer is krijg ik<BR>dezelfde melding. Iets verkeerd met 't programma? Ik word gek.<BR>Wat doe ik toch fout????

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is 000h een communicatie fout. Probeer je port speed eens te verhogen, dat werkt ook nog wel. Als je zeker weet dat alle communicatie en settings en de kaart in orde zijn probeer dan eens een andere bootloader. goldwav.hex werkt altijd. Als je wilt kan ik hem direct naar je mailen.<P>dutch025@hotmail.com<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crypty,<BR>probeer eens een andere versie van ICPROG.<BR>Ik geb met 09e(dacht ik) hetzelfde probleem<BR>gehad. De versie die ik nu gebruik geen enkele keer verify failed.<P>Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crypty,<P>Ik heb het zelfde probleem gehad, uren programmeren en geen resultaat. het lijkt net of de programmer goed werkt maar helaas... Probeer maar eens een andere JMD. waarschijnlijk zal het dan wel goed gaan.<BR> M.a.w. de programmer is gewoon kapot. ( en dat gebeurt nogal eens.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapot? Ja, dat zou dan kunnen.<BR>Het is een splinternieuwe, dan ben ik zeker opgelicht.<BR>Wat is een goede programmer voor mijn Piccard SMD 16f84 24c16 kaart?<BR>Trouwens, is een goldwafercard beter?

Vu+ Duo Twin HD PVR

Dreambox 7025 PVR

4x Quad LNB DiseqC -> Astra 1, Astra 2, Astra 3 & Hotbird

Triax 78cm Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crypty<P>Ook al is die nieuwe (wat is nieuw ???) hij kan gelijk al kadoek zijn. Altijd voor aanschaf een demonstratie vragen zodat je ook echt ZIET dat hij werkt. Om te programmeren:<BR>Picprog voor de PIC (loader .hex)<BR>Piccard of Winphoenix voor de Eeprom (.bin)<P>Suc6 ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde gehad, alles geprobeerd, bleek er een pootje niet goed gesoldeerd te zitten.<BR>Loop alle pootjes na met een klein schoeverdraaiertje, als je ze kan bewegen zit'ie niet goed gesoldeerd!!.<BR>Een kaartje gaat namelijk nooit stuk (mits juist gebruikt)<BR>

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week met de katama versie van AU uitgeprobeerd en ik had geen probleem ondanks twee kapotte pootjes van de pic chip. Met de satTurk hex heb ik de fout melding ik heb het genegeerd en de eeprom geprogd en alles deed het!<BR>Dus wil het zeggen dat de fout melding is alleen afhankelijk van de hex file die je gebruikt?<BR>Probeer de eeprom te proggen en dan probeer je kaartje ik ben er benieuw ernaar!?<P>Groeten<BR>Hanibal11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...