Ga naar inhoud


Excel vraag, hoe weeknummer herleiden uit datum


Newbie

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik vanuit een datum de weeknummer automatisch laten berekenen in excell? Ik gebruik een digitale urenbriefje maar vergeet telkens het weeknummer aan te passen omdat die ergens bovenin staat,de layout mag ik niet wijzigen. Is er een manier om de weeknummer uit de datum te herleiden zodat ik daar verder niet hoef naar om te kijken?

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de toolpak geinstalleerd, ik kreeg dus die foutmelding: extra-invoegtoepassingen is het in de nederlandse pakket.

 

Volgens mij heeft die moeite met de juiste weeknummer want volgens de kanlender zitten we nu in week 49 volgens de formule kreeg ik week 50 eruit, heeft volgens mij met de amerikaanse week telwijze te maken maar met een -1 achter de formule klopt die nu wel. Ook andere data geprobeerd, kloipt nu wel. Prachtig.

 

 

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt daar ook "=isoweek(A1)" voor gebruiken. Wel een extra invoegtoepassing laden (weet niet in welk pack die zit, heb hem wel los (zie bijlage) Tevens is in europa week 1, waar 4 januari valt en niet waar 1 januari valt.

 

 

succes Noordhorn

 

p.s. de file is gezipt XLA-extensie kan ik niet uploaden

1275654-ISOWeek.zip

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...