Ga naar inhoud


Siemens Gigaset M750C IR icm Casema


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu ook de Siemens Gigaset M750C IR binnen met firmware 2.0.54 en aangesloten op mijn kabel van Casema. Helaas moet ik ook zeggen dat het apparaat zeker nog niet af is. Ik zal hier mijn evaring na 2 dagen testen met jullie delen.

 

Wat mij opvalt dat het allemaal heel wat lekkerder werkt via netwerkshares dan via de USB-HD. Maar een reden zou kunnen zijn dat ik niet een USB-HD heb die als goedgekeurd op de site staat. De verkenner is te eenvoudig en ziet alleen de bestanden die het systeem denk af te kunnen spelen er is geen optie om alle bestanden weer te geven zodat een bestand zonder de juiste extensie, ondanks het wel een correct bestand zou zijn, niet af te spelen is. De timer is ook heel eenvoudig en kan per programmering alleen maar instellen of het meerdere keren op het zelfde tijdstip opgenomen moet worden. Afhankelijk van je gebruik hoeft dit geen nadeel te zijn, maar zelf vind ik dit een zeer grote tekortkoming. Het zou zeer handig zijn om de mogelijkheid te hebben om b.v. op ma t/m do om 8 uur iets op te nemen of juist alleen op za/zo. Een heel goed voorbeeld is de timer van de Echostar PVR 7020

 

Eerst de positieve dingen: kwalitatief goed beeld, eenvoudige bediening, klein en compact, 2 opnames tegelijk gaan goed en hebben de zelfde kwaliteit als het origineel en spelen geheel zonder storing af. MP3 speelt prima af en heeft voldoende mogelijkheden om alfabetisch of random af te spelen (helaas niet door meerdere mappen heen).

 

Nadelen: Schakelt langzaam zeker als er een USB HD aangesloten is, alleen op het netwerk aangesloten gaat het stukken sneller maar toch…, loopt regelmatig vast vooral met schakelen als het beeld nog niet opgebouwd is, heb ook al een paar keer gehad dat het apparaat zich zelf uitzette door oververhitting maar het voelde geheel niet warm aan, kan alleen MPG films afspelen dus geen DVD of Divx/Xvid (van HD of netwerk)afspelen. Loopt ook vast als je een .mpg file probeert af te spelen die eigenlijk ook Divx is. Na een paar uur op de zelfde zender treed Lipsync probleem op

 

 

Mijn conclusie is dan ook zolang je alleen maar kijkt, opneemt en afspeelt en af en toe het vastlopen accepteert, het apparaat redelijk doet wat het belooft. Verwacht niet dat de beloofde features goed werken daarvoor zal zeker nog een groot aantal updates nodig zijn. Het succes van het apparaat zal ook afhangen hoe vaak Siemens updates gaat uitbrengen. Wat dat betreft ben ik wel redelijk pessimistisch want zover ik nu op het internet lees gebeurt dat tot nu niet.

Volgens mij is het handiger dat Siemens gewoon de bron vrijgeeft zodat handige Linuxprogrammeurs het wel tot een goed product kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Helaas vandaag het apparaat teruggestuurd! Na wat meer ervaring zie en merk je steeds meer gebreken. Het beeld is wel scherp maar er loopt vaag een lichter band van onder naar boven, valt eerst niet op maar als je het 1 maal ziet....... Van de 3 opnames is er 1 opzeker niet terug te kijken en de andere met storingen, en dit alles bovenop de bovenstaande gebreken!

 

Daarnaast met Siemens gebeld en die geeft toed at er nog heel veel fouten in het syteem zitten en de beloofde firmware update van december uit gesteld is tot minstens half februari om een goedwerkende firmware uit tebrengen. Helaas werdt dat ook met de eerste serie uitgeleverde apparaten beloofd maar de 2e versie die er bij mij in zit heeft daar niet veel verbeteringen in laten zien. Dus mijn vertrouwen is tot nul gedaalt en neem dus afscheid van he apparaat. Gelukkig heeft mijn leverancier volledig begrip voor de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...