Ga naar inhoud


Euro1080 HD1 alleen nog maar via DVB-S2?


fico99

Aanbevolen berichten


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik het bijltje erbij neer gegooid, binnenkort is mijn kaart te koop in april.

 

CDS + euro1080 in een kaart.

met alleen gratis pakket en HD1.

 

zal wel goed komen, maar heb er genoeg van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satbird,

 

eerder lagen de problemen bij CDS. Euro1080 heeft veel moeite gedaan de zaak daar weer op gang te helpen.

 

Of je nu het bijltje erbij neer gooit of niet. Ik zou het probleem in ieder geval zeker melden bij Euro1080.

 

Hoewel ik geen combi kaart heb. Hebben zijn mijn kaart terug gevraagd en een nieuwe gezonden. Dit is allemaal zeer naar tevredenheid verlopen. Mensen bij Eurocam doen echt hun best om je te helpen.

 

Zie bijgaande gegevens.

 

p woensdag 13-12-2006 om 11:13 uur [tijdzone +0100], schreef Jacques

Schepers:

> Beste Bram,

> Mag ik voorstellen om de kaart naar ons op te sturen.

> Indien de kaart defect is wordt die vervangen, indien we hem kunnen

> updaten sturen we hem terug.

>

> Groetjes

>

> Euro1080

> Tav: Kristin Geens or Jacques Schepers

> Fabriekstraat 38

> B 2547 Lint

> Belgium

>

> Tel: +32/(0)3 460.39.30

> Fax: +32/(0) 3 460.39.31

 

 

Ik kijk naar de Euro1080 HD1 op mijn Dreambox 7000. Ik heb wel een andere cam (laatste versie Newcamd) moeten instellen om de Irdeto2 kaart goed te laten werken.

 

Het idee is, dat de manier van coderen veranderd is. Als ik HD1 aanzet verschijnt er eerst niets. Net of de kaart niet werkt en dan even daarna flits daar is het beeld. Als ik kort daarna van zender wissel is het beeld er direct.

 

Het lijkt wel of de activatie een continue proces geworden is.

 

Maar dat was al eerder opgemerkt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een mailtje ontvangen van Kristin ( die het nu wel bijzonder druk zal hebben ....) om te zeggen dat mijn kaart op code Afganistan stond , waar heb ik dat nog gelezen .... Inderdaad , gisteren heb ik ook via internet gereactiveerd .Dus hun activeringssoft is blijkbaar niet bugvrij .

Mijn kaart is een ' zuivere' Euro1080 kaart die ruim 1 jaar lang geen enkel probleem heeft gegeven . De miserie is 2 weken geleden begonnen na het omschakelen naar MPEG4 ; Hopelijk vinden ze snel het probleem . Zijn er nog andere gebruikers die momenteel geen beeld maar wel klank hebben met af en toe onderbrekingen op de gecodeerde Mpeg4 ( Exqi en HD1 ) ? ook valt me op dat de klank op de Mpeg2 Hd1 niet meer zo zuiver is als vroeger .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Op mijn 1000 geen beeld,maar heb dus een CD-euro1080 kaart.
Doet het wel op de mpeg2 HD-1.
Dee ut eerst ook niet op de mpeg2 HD-1 maar na een fax naar CD dee ie ut na 10 minuten wel weer.
Maar dus niet op de mpeg4.

Mvrgr


Lijkt er op dat bij mij nou alles werkt:
overal beeld dus zowel mpeg2 als mpeg4.
prima beeld en geluid.

Mvrgr
flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb net een mailtje ontvangen van Kristin ( die het nu wel bijzonder druk zal hebben ....) om te zeggen dat mijn kaart op code Afganistan stond , waar heb ik dat nog gelezen .... Inderdaad , gisteren heb ik ook via internet gereactiveerd .Dus hun activeringssoft is blijkbaar niet bugvrij .
Mijn kaart is een ' zuivere' Euro1080 kaart die ruim 1 jaar lang geen enkel probleem heeft gegeven . De miserie is 2 weken geleden begonnen na het omschakelen naar MPEG4 ; Hopelijk vinden ze snel het probleem . Zijn er nog andere gebruikers die momenteel geen beeld maar wel klank hebben met af en toe onderbrekingen op de gecodeerde Mpeg4 ( Exqi en HD1 ) ? ook valt me op dat de klank op de Mpeg2 Hd1 niet meer zo zuiver is als vroeger .


Ja, precies. Wel geluid (met haperingen) en ook geen beeld. Precies hetzelfde probleem. De MPEG2 zender van HD1 geeft wel beeld. Inmiddels het probleem voorgelegd aan Euro1080 via de contactpagina op euro1080.tv. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze een reactie geven? Heb wel eens eerder een vraag aan ze gesteld, deze is echter nooit beantwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond SW,

 

dit is email adres van de afdeling die de genoemde problemen behandeld. De behandeling van mijn klacht, die inmiddels is opgelost, was buitengewoon correct.

 

Jacques Schepers <jacques.schepers@euro1080.tv>

 

Lijkt mij handig direct betreffende afdeling te informeren. Misschien hebben je ook naar Afghanistan overgeplaatst !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Humax HDCI2000 met "rode" Irdeto CI Cam (P/N:904505) en Euro1080-kaart. Ook ik heb sinds de overgang naar MPEG4 wel geluid maar geen beeld meer op HD1 MP4 en EXQI. Hierover contact opgenomen met EURO1080. De heer Scheepers meldde mij dat het probleem in de CI-cam zit. De blauw/witte versie (zie Euro1080-shop site) zou wel correct funktioneren. Ik heb e.e.a. getest en het klopt. Weet iemand of en hoe ik mijn "rode" cam zou kunnen laten upgraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wat het verschil is tussen de ene en de andere Cam omdat er veel

nu geen beeld meer hebben op HD1 mpeg4

post-26788-1318258934,5253_thumb.jpg

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hetzelfde probleem met de rode cam wel MPeg2 maar geen mpeg4, wel geluid overigens.

 

als ik het goed begrijp moet ik dus een blauw /witte irdeto cam aanschaffen?

 

kan iemand het type nummmer beschrijven voordat ik de verkeerde bestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de shop van Euro 1080 staat een afbeelding van de blauwe cam. Ik blijf het raar vinden, Irdeto is Irdeto en niets anders, is er dan niemand die hier een oplossing voor heeft ? Het antwoord van Euro1080 is dat ik maar even mn ontvanger moet opsturen en cam dat hun het wel fixen, dat moet lijkt me ook wel zelf te doen zijn.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of jullie er iets aan hebben maar ik gebruik een relatief oude irdeto-1 cam p/n:901275 rev 1.0.

Hij doet het maar niet van harte,soms duurt het 5 of 10 minuten voordat iet het doet.

Soms doet ie ut helemaal niet dan zet ik eerst ned1 een poosje aan totdat ik beeld heb, en daarna doen de euro 1080 zenders zowel mpeg2 als mpeg4 (in een humax 1000)het ook weer.

Ik ben niet zo technisch maar ik dacht laat ik het toch maar even melden,je weet maar nooit.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...