Ga naar inhoud


Euro1080 HD1 alleen nog maar via DVB-S2?


fico99

Aanbevolen berichten

Heb gisteren het antwoord ontvangen van Euro1080 en mijn CA Module kan niet met MPEG4 overweg. Meteen maar de webwinkel hierop aangesproken aangezien ik toch 50 euro ervoor neergeteld heb.

 

Via Euro1080 heb ik de wel MPEG 4 geschikte CA Module maar gekocht en meteen betaald zodat ze deze meteen kunnen meezenden.

 

Echt heel teleurstellend dat ik voor HUN wijziging andere hardware moet aanschaffen!!! Het zijn gewoon een stelletje geldwolven daar in Lint!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die geldwolven in Lint hebben de Inverto CI module die jij hebt niet op de markt gebracht. Verder hebben ze ook de nieuwe Inverto CI module die jij hebt niet op de markt gebracht. Dus geldwolven kun je ze volgens mij niet noemen.

 

Dat jouw oude CI module MPEG4 niet aankan is dus voor de verantwoordelijkheid van de maker van de CI module. In dit geval SCM.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI module die Euro1080 levert is een oud model met softwareversie 1.06. De huidige modellen zijn v1.11.

 

In laatstgenoemde is m.i. een bug geslopen m.b.t. MPEG4 decoding. Dus het hele verhaaltje klopt van geen kanten, ik ga hierover wel een discussie aan met Euro1080 en SCM.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die geldwolven in Lint hebben de Inverto CI module die jij hebt niet op de markt gebracht. Verder hebben ze ook de nieuwe Inverto CI module die jij hebt niet op de markt gebracht. Dus geldwolven kun je ze volgens mij niet noemen.

Dat jouw oude CI module MPEG4 niet aankan is dus voor de verantwoordelijkheid van de maker van de CI module. In dit geval SCM.


Sorry in dit verhaal is natuurlijk Inverto bedoeld als Irdeto.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... wie ga je hiervoor dan aansprakelijk stellen ? En is er de mogelijkheid om de cam te updaten en de bug er uit te halen ?

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update zou geen probleem zijn. Ik ben intussen al aan het vissen bij Smardtv, zij hebben de CI afdeling van SCM overgenomen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel benieuwd of je iets voor elkaar kunt krijgen dat zou bij veel gebruikers een hoop ergenis schelen.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen gebeld met Euro 1080.

Volgens hen kan de nieuwe IRDETO Cam v1.11 (violetkleurig) niet overweg met

de MPEG4 codering.

Een update zou het probleem alleen maar erger maken.

De enige oplossing zou een "oude" cam bij hen kopen.

40 euro + 10 verzending.

Voor de programma's hoef je het niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ben net terug van vakantie en ook mijn kaart werkte niet meer. Via website kaart proberen te updaten. Niet dus. Heb nog een QualiTV MPEG2 ontvanger waar de kaart in het interne slot zit. Halve dag zo laten staan. Geen beeld. Toch maar even de oude Irdeto CI in de ontvanger geprikt. Kaart in CI. EN ja hoor, 5 minuten later weer beeld. Daarna kan hij weer in de het gewone slot. Dus zo te zien heeft de interne lezer van de QualiaTV nu ook een probleem (zelfs op MPEG2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat idd niet lekker en heb ook regelmatig geen beeld

 

De service van Euro 1080 is gelukkig perfect. Kunnen andere aanbieders van leren.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ze doen er inderdaad alles aan. Zou misschien een idee zijn als ze de update time wat minder frequent zouden zetten. Als je nu naar een ander kanaal zapt en 5 minuten later terug komt, dan duurt het weer even voor je beeld hebt. Ieder ander station heeft hier geen last van. Een C+ heeft een update van een maand. Volgens mij is het bij EURO1080 nu 5 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zit weinig schot in de zaak, ik denk dat er niets anders op zit dan een oud type aan te schaffen en de nieuwe idd in de vuilbak te gooien

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...