Ga naar inhoud


"Kiss-dream7000" (HD mediaplayer)


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Goede middag,

 

zag zojuist informatie over een hardware media player onder de naam Linksys Kiss DP-600 HDplayer.

 

Deze heeft allerlei aansluitingen, waaronder ethernet en verwerkt allerlei soorten HD video en audio stromen van internet, PC of DVD etc.

 

Met een Dreambox 7000 kan ik helaas geen Mpeg 4 HDTV uitzendingen decoderen. Het kan theoretische wel met mijn aangekoppelde Linux AMD64 systeem. Dit geeft wel geluid en af een toe een erg helder beeld. Echter van een continue beeldenstroom is geen sprake. Dit vergt teveel vermogen.

 

Nu zoek ik al enige tijd een mogelijkheid om de Mpeg4 HDTV stroom met een externe hardware decoder te verwerken. Een dergelijke hardware player zou dit misschien moeten kunnen doen.

 

Heeft iemand een dergelijk apparaat al eens geprobeerd en zou dit kunnen werken voor de HDTV Mpeg4 H264 opnames ofwel eventueel direct afspelen ?

 

De specificaties van het apparaat zijn niet zo duidelijk. Mogelijk dat iemand hiermee al ervaring heeft opgedaan.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet wat voor AMD64 systeem je hebt, maar die moet dit vlekkeloos kunnen hoor....Wel even de VLC player gebruiken !!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf ook een kiss gehad maar om nou te zeggen dat je ondersteuning hebt.... nou nee....

 

Ik heb nu de Snazio Net DVD Cinema HD sz 1350 die me veeeeeel beter bevalt en zeer regelmatig firmware updates heeft (met je afstandsbediening rechtstreeks van het internet te plukken)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

vriendelijk dank voor jullie adviezen.

 

Op google hierover geen informatie kunnen vinden. Email naar Kiss support geeft inderdaad aan dat deze generatie (main chip) van media players het H264 formaat niet ondersteund. Komt eraan in de toekomst !

 

Hierbij de tekst.

 

"Now H.264 is a new format, which may be used in Nero or other codec's (You rarely use it in Nero Digital, only none standard ones.). This is not a supported format in the Main chip of any of our products. This may come in one of the future products"

 

Zoals aangegeven werkt het met VLC wel, heeft echter op mijn AMD64 3500 met 8x AGP Nvidia video kaart toch te weinig vermogen om de stroom continue te laten verlopen. De beelden die verschijnen zijn overigens prima van kwaliteit en geluid werkt ook.

 

Het is niet duidelijk waar de bottleneck nu precies zit. Ligt het in hoofdzaak aan de Videokaart ? Werkt het met een SLI of Express video kaart wel goed ? Of ligt het aan de rekenkracht van de PC ?

 

Of is er een andere hardware oplossing mogelijk om de HDTV Mpeg 4 H264 stroom uit een Dreambox te verwerken.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Of is er een andere hardware oplossing mogelijk om de HDTV Mpeg 4 H264 stroom uit een Dreambox te verwerken.

 

Jawel. Probeer een AGP uitvoering van een ATI X1000 serie kaart te krijgen (die bestaan bij mijn weten). Je kunt daar een codec bij kopen (mogelijk zit die al bij Nero 7) die H.264 decodering op de ATI chip doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit hem in de kombinatie van cpu en videokaart. Bij een AMD 3500 heb je toch een redelijk krachtige videokaart nodig, m.i. op zijn minst een SAPPHIRE X1650PRO (=AGP). Om optimaal gebruik te kunnen maken van de kapaciteit heb je drivers nodig voor de videokaart die hardondersteuning bieden aan de cpu. De Catalyst drivers vanaf 6.1 hebben die hardware ondersteuning en de benodigde Avivo sw.

NVidia heeft ook enkele agp kaarten in de 7800 serie.

 

Andere mogelijkheden dan een htpc om HDTV Mpeg4/h264 video uit een Dreambox te verwerken zijn er niet veel. Enkele dvd spelers kunnen bijna alles maar niet h264, met uitzondering van de nieuwste hd dvd e blu ray spelers, maar die kunen weer niet streamen (geen ethernet). Mogelijk lukt het je met een playstation3 of de xbox360.

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat valt nog niet mee ik heb een nvidia 7900 GT en een dualcore E 6400 en daar draait het redelijk mee.

Soms toch nog wel happen hoor en geluid en beeld lopen niet altijd sync.

Ik wacht met smart op nieuwe ontvangers.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe veel wordt je cpu belast als je een hd video h264 decodeert? Met NVidia 7900 GT en een dualcore E 6400 moet dat ruimschoots voldoende zijn als je tenminste geen 1080p h264 verwerkt...

 

Het kan trouwens binnenkort ook op een andere manier. Met een PCI kaart MicHognose 2D-X van Micronas kun je zowel hdtv ontvangen (DVB-S2) als video decoderen in mpeg4/h264 zonder een krachtige pc daarvoor nodig te hebben. Is met HDMI out maar geen melding over hdcp!

 

Lijkt me een uitstekende oplossing voor een htpc, want je hebt geen high power cpu en gpu nodig en kunt dus volstaan met een zuinige en stille cpu e gpu. Kijk op site van Micronas.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is met HDMI out maar geen melding over hdcp!

 

Volgens mij is HDCP een verplichting bij HDMI.

 

 

Citaat:
want je hebt geen high power cpu en gpu nodig

 

Dat heb je nooit nodig. Een passief gekoelde (heatpipe) Radeon X1300 of X1600 volstaat, samen met een vrij lichte CPU. GPU's zijn nu eenmaal ontworpen voor grafische bewerkingen, CPU's niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mpeg2 gaat prima met m'n PC maar zelfs met m'n X2+4400+ en Geforce 8800GTX kan ik geen h264 streams via de DB afspelen, ik krijg bijv met BBC HD gewoon een slideshow ipv vloeiende beelden.

 

lijkt me sterk dat een Conroe dit oplost?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...