Ga naar inhoud


"Kiss-dream7000" (HD mediaplayer)


verkerkbr

Aanbevolen berichten


@Raphie: Ik heb (zie signature) een Technotrend S2-3200 kaart in mijn PC.

 

Momenteel kijk ik nog met de (nogal Spartaanse) Technotrend BDA-software. Uiteindelijk wil ik ProgDVB aan de praat krijgen en ook de ontvangst in Windows Media Center 2005.

 

Qua codecs heb ik PowerDVD 7 geinstalleerd, die speelt prachtig MPEG2 en H.264 af. Heb de nVidia Purevideo ondersteuning aanstaan. Maar ook als die uitgeschakeld is loopt BBC HD nog vloeiend, alleen is de CPU-belasting hoger. nVidia-drivers: gewoon de allernieuwste Forceware (97.44 momenteel).

 

Overigens kan ik ook de HD-bestanden (zowel HD-1/HD-5 als BBC HD) die ik met mijn Topfield 5000 opneem vloeiend op mijn PC afspelen, met PowerDVD.

Technisat Multytenne; Triax 55cm; Topfield 5000PVR 160GB; Technotrend S2-3200 CI; P5W DH Deluxe; E6600@3.3GHz; 2*Team Xtreem 1GB; PC6400@PC5867; Asus Geforce 8800 GTX; Linksys WRT54GS v1/DD-WRT v23SP2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

goede avond,

 

Kiss DP-600 doet zoals aangegeven helaas geen Mpeg4 h.264.

 

Verder startte het ding na zeer korte tijd na aankomst niet meer op. Lijkt op een defecte bootloader.

 

Info op internet levert op dat er zeer vele problemen zijn met de software van deze apparaten. Het idee is goed maar de uitwerking marginaal.

 

Kiss is inmiddels overgenomen door Linksys/Cisco. Leverancier gaf gaarne mijn geld terug om verdere problemen te voorkomen.

 

Ga nu op zoek voor andere hardware-decoder. Wil toch proberen of het mogelijk is de Dreambox stroom via een ander hardware apparaat te decoderen.

 

Dreambox 8000 doet zijn naam eer aan. Daar kun je alleen nog maar van dromen.

 

Geen Kisse-biss dus. Andere opties hoor ik graag.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan de SNAZIO NET DVD CINEMA HD aanraden. Deze heeft tenminste ondersteuning dmv firmware updates. Alleen H.264 kun je wel vergeten. Er is mij nog geen speler bekend die dit voor je kan decoderen. Voor de rest speelt de snazio bijna alles af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste WW,

 

bedankt voor je advies. Mijn voorkeur gaat uit naar Mpeg4 H.264 om BBC HDTV te kunnen kijken. Werkt nu helaas als een trage dia show. En het is moeilijk mijn bestaande AMD64 Linux systeem met AGP slot verder op te voeren. Decoderen in software blijkt een te zware belasting.

 

Het decoderen moet of op de hardware van de videokaart worden uitgevoerds ofwel op aparte hardware.

 

Ik heb wel begrepen dat de nieuwe generatie van processors voor dergelijke HD players H.264 wel gaan ondersteunen. Moet misschien daar (nog even) op wachten.

 

De mogelijkheden van de ethernet aansluiting etc. etc van een Dreambox wil ik ook niet missen.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn voorkeur gaat uit naar Mpeg4 H.264 om BBC HDTV te kunnen kijken.

 

Specifiek het BBC H.264 signaal vraagt een heel grote rekencapaciteit, dat lukt je waarschijnlijk softwarematig niet vloeiend met welke CPU dan ook.

 

Citaat:
En het is moeilijk mijn bestaande AMD64 Linux systeem met AGP slot verder op te voeren.

 

Voor H.264 moet je GPU acceleratie hebben, mat alleen maar een CPU lukt dat niet bijster goed. Ik weet niet of de Linux package van ATI dit doet voor de X1000 serie kaarten. Je kunt wel AGP versies van die kaarten krijgen, dat lijkt mij de enig mogelijke optie als de driver meespeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...