Gast Geplaatst: 15 december 2006 Geplaatst: 15 december 2006 Hallo, Ik kan opnemen met mijn DM500S, dankzij uw hulp trouwens. Dit op een tweetal manieren nl via ngrablite en ook via cifs mount. Ik had nog enkele vraagjes : 1. Ik zou graag een film opnemen, bij een anderstalig station, en dan maak ik graag de anderstalige ondertiteling zichtbaar met tuxtext zodat de film veel beter te begrijpen is via de desbetreffende teletekstpagina. Kan ik ook bekomen dat die ondertiteling zichtbaar is, dus verwerkt is in mijn digitale opname op mijn pc harde schijf ? 2. Is er ook een manier om de opname die op mijn schijf staat terug te vertonen op de tv via de dm500 zonder eerst die data te moeten branden op een dvd ? 3. Kan ik een film opnemen en ondertussen een ander satkanaal bekijken met dezelfde dm500 ? Mijn beste dank alvast
SoSa Geplaatst: 15 december 2006 Geplaatst: 15 december 2006 de dreambox neemt op in het ts formaat wat staat voor 'Transport Stream' als ik het goed heb . Die ts stream is een recht streekse kopie het signaal dat de betreffende zender uitzend. Hier in zit dus ook teletext en meerdere audio streams als dit wordt meegezonden op het betreffende kanaal. Als je kan opnemen via een mount kan je die file ook weer via dezelfde mount afspelen op je dreambox dit doe je vanuit file modus. Je kan iedergeval op de dm7000 opnemen en een ander kanaal op de zelfde transponder kijken dus ik denk dat het met een dm500 ook kan maar dat weet ik niet zeker. Je cam moet het wel ondersteunen als het mogelijk is. mgcamd doet dat goed op mijn dm7000 maar er zijn meer cams die het kunnen.
ranico Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 3. Ik heb in forum ergens gelezen te hebben, dat dit niet mogelijk is voor dm500. Trouwens, indien er maar 1 tuner is, kan je alleen een ander kanaal kiezen die opdezelfde transponder zit, en dit moet hw en sw ondersteunt worden. zie (7020) Welke cam, zender a opnemen, zender b kijken en [7020S] Zender a kijken zender b opnemen, hoe werkt dit ? DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Tonskidutch Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Lucdec 1 tuxtext is makkelijk bij normaal kijken / bij afspelen van een film (hetgeen direkt kan, dus 2 is reeds beantwoord) kun je een andere plugin gebruiken die een bestand inleest dat per internet gedownload is waar de nederlandstalige ondertitels mede op scherm worden getoverd (dat is even zoeken hier op het forum maar daar zijn heel veel antwoorden over te vinden) ik gebruik hem niet vandaar dat ik niet kan helpen 2 ja direkt afspelen van pc kan menu bestandsmodus root hdd movie en daar is je lijst met opnames 3 kan principieel maar gaat gewoon niet lukken wegens te weinig geheugen en een enkele muxer in de dm 500 een groter broertje kan dat wel al een stuk beter, maar dit is per definitie een TWIN RECEIVER kunstje. cheers Stay Awhile (fidelis remix) Röyksopp, Susannne Sundfor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen