gastudio Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 Dag allemaal, Kan er iemand mij uit leggen hoe ik mijn dreamboxmoet instellen zodat mijn tv vlaanderen kaart er op werkt. Ik ben nog maar juist bezig met de 500s maar ik vind niet waar ik kan kiezen welke cam ik gebruik of waar ik kan zien of mijn kaart herkent word. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen bij het configuren van het toestel. Alvast bedankt
Ome Merde Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 welk image ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 Inderdaad zet er maar eens de pli flubber in met ccam werkt 100% met seca 2
Ome Merde Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 elk alternatief image zou moeten gaan, de handigheid is het installeren van de emu. doen we dit handmatig of automagisch ? da's de vraag. Pli en Gemini hebben hier hele simpele oplossingen voor (via een installer). andere images hebben dit vaak ook, maar genoemde twee zijn wel de meeste bekenden met de meeste support (op s4a). merDe deze ruimte is te huur
gastudio Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Geplaatst: 28 december 2006 als ik bij info ging kijken stond er versie 1.0.8.14.07.2005 En als je in de menu bezig bent staat er enigma. Meer zou ik niet weten welke versie ik heb . Zou ook nog niet weten waar ik zou moeten kijken. Als ik gimi zou instaleren hoe zou ik het dan het best instaleren op de dreambox. Best een backup maken zeker maar hoe.
Ome Merde Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 www.dm500.de staat het prima uitgelegd (hoe te flashen met dreamup), met plaatjes ... ff lezen dus ... merDe deze ruimte is te huur
gastudio Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Geplaatst: 28 december 2006 merci voor de tip. kan je via deze weg ook die gemini instaleren. Of is deze die versie 1.09 de gemini
allez l'om Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 de nieuwe gemini 3.3 kun je ook hier vinden, even zoeken en de procedure voor het flashen van een alternatieve image is hetzelfde als een originele image Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
gastudio Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Geplaatst: 28 december 2006 kan ik ook de Camd3emulator gebruiken voor mijn tv vlaanderen kaart of moet het de cccam emulator gebruiken
gastudio Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 ik probeer de camd3 emulator te installeren maar ik krijg nu steeds no cam id found. wat heb ik verkeerd gedaan of hoe moet ik het doen. Dank u
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 geen paniek gewoon even die addon (toevoeging) deinstalleren en nog eens opnieuw en voordat je hem instelt effe de dm 500 herstarten als je hem via het blauw paneel (afstandsbediening) installeert komt automatisch het cam-id in de /var/scripts te staan camd3878b_cam.sh Code: CAMNAME="Camd3.878b"USERNAME=""ZAPTIME=6CAMID=2040DVBSET=3INFOFILE="ecm.info"# endcase "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" /var/bin/camd_3878b & ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" /var/bin/pcamd_3878b -kill sleep 5 killall -9 camd_3878b pcamd_3878b ;; *) $0 stop exit 1 ;;esacexit 0 je moet wel alle hulpbestanden voor camd3 ook meeladen addon camconfig camd3.config cheers All Time High Rita Coolidge
gastudio Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 Ik heb het geproberd via blue panel. Maar hoe weer ik dat die juist geinstalleerd is. Heb al bij start cam's gezien, add cams maar vind het niet meteen terug. ik heb al de bestanden van Camd3.880s - Complete naar de map var gekopieerd. http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/database_arc.php
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 ik zou als je gemini hebt ook de kant en klare tarbals (gecomprimeerde installatie pakketten) via het blauwe pannel gebruiken dat volledig copieren gaat fout als je niet weet waarheen het moet maar eerst deinstalleren van de huidige blauw addons (toevoegingen) deinstall (wissen) dan zie je een venster waar je met omhoog en omlaag pijltjes toets kunt kiezen wat er gewist moet worden. als je dan een van de niet werkende cams en configs deinstalleert (wist) dan verdwijnt deze definitief indien je iets naar een verkeerde map per ftp/handmatig hebt gekopieerd dat daar niet hoort te staan wordt het even een zoekplaatje indien je helemaal veilig wilt herbeginnen, kun je altijd nog de factory reset doen, zodat het image in originele toestand reboot daarna moet je wel een en ander weer overnieuw doen diseqc/satposities scannen settingslijst ip toewijzing etc maar ben je zeker dat je /var weer opgeschoond is het download menu via blauw (in gemini) is veelal foutloos dus enkel als je bij die downloads iets NIET kan vinden moet je handmatig gaan installeren en vooraf natuurlijk goed lezen hoe dat geinstalleerd moet worden. cheers All Time High Rita Coolidge
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 overigens de camd3_878b is de enige echte laatste versie die doz21 geverifieerd heeft als werkende versie de 3880 zijn allemaal testversies en nog steeds niet definitief chiao All Time High Rita Coolidge
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen