gastudio Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 Ik zit nog altijd vast met hoe die emu's te instaleren. Ik heb de gedownloade emu's al via een ftp programa op de dreambox gezet in het mapje tmp zoals ik op sommige forums zie. En dan staat er ook altijd van manueel installeenre via blue panel. Als ik bij blue panel manuel install kies dan zie ik in de map tmp niets staan. Als ik via het ftp program kijk dan staan deze files nochtans in de tmp folder. Wat doe ik verkeerd. Toch erg dat je inhet begin er zo mee te sukkelen om alles klaar te krijgen he maar is wel een leuke bezigheid
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2006 Geplaatst: 30 december 2006 gastudio, daar ik niet met zekerheid uit je verhaal kan opmaken welke firmware je op de dm 500 hebt staan, gezien het feit dat je geen eenduidig antwoord kunt geven over je image versie kan ik je niet gericht helpen. bij de gemini images staat onder de blauwe knop het punt informatie en als je daar op drukt geeft een gemini versie altijd aan welke versie het betreft. overigens als je met ftp dat bestand de camd3 tarbal delete die nu in de /tmp staat en eens in /var/tmp copieert (let op eerst de /tmp leeg maken en dan copieren van pc naar /var/tmp) is dan bij manual install iets te zien in oudere versies wil het wel werken op /var/tmp en niet op de /tmp indien dat lukt dan moet je ook in /var/keys de bestanden zien die als hulpbestanden bij camd3 nodig zijn camd3.config camd3.users camd3.servers camd3.keys als dat allemaal klopt zou je TVVlaanderen kaart meteen moeten werken als je de emu start onder de blauwe knop. cheers Bombs Faithless
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2006 Geplaatst: 31 december 2006 je gebruikt gemini 3.30 wel dan moet je (indien onbekend met de handmatige installaties) je blauwe knop en het download & install gebruiken, dan komt het altijd goed bij installeren van een cam dus zet de dreambox op een FTA zender (vrije ontvangbare, niet gecodeerde) ga naar het blue panel (blauwe knop op je afstands bediening) kies de emu als common interface (middels pijltjes toetsen links «» rechts) ga naar beneden Addons (in nederlandse taal toevoegingen) En daar [color:"red"] Cam [/color] kies de camd3_878b en oké installeer daarna ga je in Addons naar [color:"red"] Camconfig [/color] kies daar de camd3 config (dit is altijd de laatste versie die voor de 3878b werkt) en oké installeer als dat gedownload en geinstalleerd is (doe ik altijd) een herstart per menu nadat ie geherstart is dan zet je de emu (onder blauw) op camd_3878b (met natuurlijk de kaart reeds in het slot) en daarna zap je naar een TVVlaanderen zender. enkel als er storingen komen editeer je handmatig de camd3.config en de ignore.list die in /var/keys staan met DCC (een handig progje daarvoor). zo nu probeer eens exact te doen wat ik hierboven schreef. cheers Bombs Faithless
gastudio Geplaatst: 1 januari 2007 Auteur Geplaatst: 1 januari 2007 merci voor de hulp ik heb eindelij mijn camd3 geinstalleerd gekregen. Aleen heb ik nog geen beeld met tvvlaanderen. Ik heb gemerkt dat in de map keys. de volgende bestanden niet zijn in gekomen. camd3.config camd3.users camd3.servers camd3.keys kan ik die er manueel inzetten. IK heb de camkaart al eens opnieuw herstart en de dreambox ook maar de bestanden komen er niet bij. De smart kaart moet toch met de goude code strip naar beneden he. thanks
Tonskidutch Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 hier de bijlage lege keys natuurlijk plaats de bestanden in dreambox map /var/keys cheers Bombs Faithless
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen