Ga naar inhoud

(500s) Wachtwoord ineens veranderd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vanochtend is het wachtwoord van mijn box veranderd.

Ik wilde er een nieuwe kanalen lijst indoen maar krijg ineens de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Ik krijg met geen enkel programma toegang.

Het wachtwoord is nog steeds root en dan dreambox

Ik heb hem zelf nooit veranderd.

Weet iemand hoe je het wachtwoord kan achterhalen.

Als image gebruik ik The_Gemini_Project_3.30_DM500_MaxVar.

Geplaatst:

je kunt via de dreambox tuxcommander installeren als plug in

en dan in je mappen zoeken naar de paswoorden evt herstellen met edit en herstarten

cheers

Empire State Of Mind (part II) broken down

Alicia Keys

Geplaatst:

Had je PLi erop gehad dan had je met je AB het w8woord kunnen resetten... Nu rest alleen een flash-erase ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

flash erase is bij de dm 500 een factory reset

maar dat hoeft niet als je de box nog kunt managen via de tuxcommander plugin.

overigens plotsklaps zonder aanleiding veranderd zo iets enkel als er een grove fout optreed en een bestandje corrupt is

anders zou ik zeggen is het een open box die door anderen wordt gehackt

enkel een ip range probleem en http authenticatie kan nog pardoes zijn gewijzigd (misschien zelfs door automatische windows updates die vaak wazige resultaten met zich brengen)

cheers

Alicia Keys

Geplaatst:

ik heb nu tuxcommander erop staan

Maar waar kan ik het password veranderen

Geplaatst:

...hoe zet je nu /var/etc/passwd terug zonder dat je op de box kunt komen... nee met tuxcommander kun je ook niets in dit geval...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

In alle images is de passwd in /var/keys versleuteld... anders is het toch wel realy easy om een passwoord te achterhalen.... Daarom editen van deze file heeft geen enkele zin....

Geplaatst:

oké dan lijkt het erop dat een nieuwe flash image de enige oplossing is voor Cableguy

ik dacht dat alle dreamboxen tot voor ssh implementatie in de images, altijd met root:dreambox aan te spreken waren.. per telnet

en dat die encrypted paswoorden altijd hetzelfde zijn als je op een andere dreambox zou kunnen kijken is root idem encrypted

maar ik kan me vergissen

(zo is het toch ook op mijn nslu2 met betrekking tot die encryption bij elke firmware hetzelfde root passwd)

nu was er geen telnet beschikbaar en dacht dus de direkte weg via de dreambox met tuxcommander zelf te gebruiken.

Alicia Keys

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen