Ga naar inhoud

[7020S] Beeld hapert op nieuwe lcd tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM 7020s en heb net een nieuwe lcd tv gekocht (Sony KDL-40X2000). De DM is aangesloten via Scart in RGB/PAL modus, net als op mijn oude CRT tv. Verder is er niks gewijzigd. Vreemd genoeg krijg ik om de paar minuten een kleine "hapering" te zien op de tv, net alsof er een frame of twee niet of te traag doorgezonden wordt. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag, maar als ik een DVD aansluit op diezelfde Scart-ingang, is er geen probleem, in RGB of CVBS.

Ook in CVBS of PAL60 heeft de DM hetzelfde probleem. Wat kan er fout lopen? Ik gebruik Gemini 3.00 en heb al de Scart-kabel vervangen.

Geplaatst:

er zijn maar enkele instellingen mogelijk die je beeld en signaaltype beinvloeden in samenhang met de instellingen van een lcd of plasma display

setup

system settings

av settings

enable/disable wss 4:3 staat bij mij aangevinkt

verder heb ik pal en 16x9 gekozen

eens proberen misschien

cheers

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:
Citaat:
er zijn maar enkele instellingen mogelijk die je beeld en signaaltype beinvloeden in samenhang met de instellingen van een lcd of plasma display

setup
system settings
av settings
enable/disable wss 4:3 staat bij mij aangevinkt

verder heb ik pal en 16x9 gekozen

eens proberen misschien

Daar heb ik al gekeken en alles geprobeerd...
Geplaatst:

dan kan ik me enkel voorstellen dat je de gebruiksaanwijzing van je lcd eens heel goed en aandachtig doorneemt

een incidenteel voorkomende problematiek is dat je huidige scartkabel van minder dan doorsnee kwaliteit is en niet helemaal bekabeld is

die zwarte meuk die je gratis bij je toestel krijgt.

maar zo maar op goed geluk de oplossing aandragen is zonder meer gegevens en of specifieke toestel kennis niet te geven

mijn dm 7020 doet wat ie moet doen, dat kan het dus naar mijn mening niet zijn (met gemini)

cheers

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

als je bij de optie zoeken van deze site ff lcd intikt zie je dat dit probleem al eerder is behandeld

Geplaatst:
Citaat:
als je bij de optie zoeken van deze site ff lcd intikt zie je dat dit probleem al eerder is behandeld

Swiffertje, kan je eens zeggen waar dit probleem behandeld werd? Ik heb me rot gezocht, vind niks...
Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een DM 7020s en heb net een nieuwe lcd tv gekocht (Sony KDL-40X2000). De DM is aangesloten via Scart in RGB/PAL modus, net als op mijn oude CRT tv. Verder is er niks gewijzigd. Vreemd genoeg krijg ik om de paar minuten een kleine "hapering" te zien op de tv, net alsof er een frame of twee niet of te traag doorgezonden wordt. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag, maar als ik een DVD aansluit op diezelfde Scart-ingang, is er geen probleem, in RGB of CVBS.
Ook in CVBS of PAL60 heeft de DM hetzelfde probleem. Wat kan er fout lopen? Ik gebruik Gemini 3.00 en heb al de Scart-kabel vervangen.

Heb je de noise reduction setting op de lcd tv al eens aangepast?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen