Ga naar inhoud


Nagra codering van telenet (belgisch kabelbedrijf)


Aanbevolen berichten

Hi,

Mijn vraag gaat zeker niet over het aanmoedigen of het aanzetten tot praktijken,die niet zijn toegelaten,maar enkel louter uit interesse van de hobby zoals vroeger.

Onze belgische kabelleverancier telenet,gebruikt voor hun digitale uitzendingen,de nagra codering.Ik ben nu benieuwd of dit een speciaal voor hen specifieke nagra codering is,of als deze nagra codering ook op andere plaatsen of door andere aanbieders wordt gebruikt indien ja,zijn er die weten welke?.Volgens een technieker van de aanbieder zou het gaan over de nagra versie V6 waar er officiëel alsnog geen ci module's voor bestaan.

Ook heb ik nog begrepen,dat aanbieders,die een codering wensen te gebruiken,zelf hun specificatie's in het mate van het mogelijke kunnen bepalen of laten bepalen,en zo vragen,dat er niemand anders buiten hen,deze specificatie's mogen gebruiken.Deze zou ook kunnen opleggen,dat er van hun bepaalde codering geen ci module's (officiëeel dan) mag worden gemaakt en verkocht.

Ik betaal netjes mijn abonnementen en extra's,maar je begrijpt,als je de tijd van vroeger hebt gekend,je toch benieuwd bent,wat ze gebruiken.

Ps.ik wou de titel nog aanpassen om te verduidelijken,maar blijkbaar gaat dit niet meer,of ken ik het board niet meer zo goed,mijn excuses voor de mogelijke verwarde titel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem om andere modules of ontvangers te gebruiken voor telenet is de Boxkey.

Moest de boxkey kunnen uitgelezen worden uit een telenet box zou men de kaart zonder problemen kunnen laten werken in een andere ontvanger.

De boxkeys is een key die de ontvanger en kaart aan elkaar linkt.

Daarom zal jou kaart ook niet werken bij je buurman met dezelfde box.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ola,
bedankt
maar wat als je daar niet over beschikt ?
gaat het nie met een progger in phoenixmode
of met cas ofderg....?
alvast bedankt
grtz


Nou,dat wil ik ook wel weten

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...