Gast Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ik ben nou een tijdje aan het zoeken geweest op het net maar heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag wat de verschillende opties in de mountmanger betekenen of doen: Soft Udp Nolock En wat hebben de rsize en wsize voor invloed op het netwerkverkeer? Ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven. Groet Gerard
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 ds23man, Gerard er zijn zogenaamde manpages voor unix te vinden op het internet waarin zulke opties duidelijk worden uitgelegd welliswaar veelal in de engelse taal. ook wickypedia levert al veel kennis op en google natuurlijk 4.1 lezen commentaar van de auteur is evenwel belangrijk daar data verlies tegenover hangen van het proces een belangrijke keuze is cheers Stay Awhile (fidelis remix) Röyksopp, Susannne Sundfor
Gast Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Dank je voor je reactie, ik had ook al wat dingen gevonden. Maar ik heb nog niets kunnen vinden hoe de dreamboxen reageren op de diverse opties. Misschien dat iemand dat weet? Groet Gerard
Tonskidutch Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 soft is een veelgebruikte parameter (niet altijd nodig) testen met deze mount optie of zonder, leverde mij geen opmerkelijk verschil (enkel op de dm 500 wel) udp is het netwerkprotocol dat bij een bepaalde mounttype gebruikt moet worden NFS werkt in je LAN enkel met UDP sommige mounts op een PC met windoofs (niet unix systeem) moet uitgelegd worden dat UDP als parameter noodzakelijk is tijdens het afstemmen van de toegang tot de mount nolock betekent eigenlijk zoiets als dat er geen beperkingen gelden op die mount voor de client testen met of zonder parameters/options kan soms een duidelijk verschil opleveren indien je per nfs mount is het aan te raden zo weinig mogelijk opties te gebruiken daar die tussen server en client automatisch worden ingesteld. cheers Stay Awhile (fidelis remix) Röyksopp, Susannne Sundfor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen