Ga naar inhoud


[TF4000pvr] Geen beeld na (oude) opname.


Marcellomio

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd problemen met opgenomen programma's van rtl, sbs enz. die na enige weken niet meer terug te kijken zijn (Opname gemaakt op 23-12, nu niet meer te kijken wegen codec) Ik krijg dan na enkele seconden beeld gehad te hebben, (sec. of 20 / 0,3 %), geen of gecodeerde uitzending.

Opnames van enkele dagen terug geven geen problemen. Is het een jaarwisselings probleem? (Al is het mij daarvoor ook al eens gebeurd) of doe ik iets verkeerd ?

 

Het zal toch niet zo hoeven te zijn dat ik na elke opname, meteen een copy moet maken!!!

 

Ashton Seca CI met cd kaart.

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Het zal toch niet zo hoeven te zijn dat ik na elke opname, meteen een copy moet maken!!!


Als je tegelijk opneemt en een ander kanaal kijkt dan moet je wel een kopie maken als je de opname "houdbaar" wilt maken. Je opname staat dan gecodeerd op de harde schijf, en de decodeer-key wordt inderdaad iedere eerste van de maand gewijzigd.

Heb je een opname gemaakt terwijl je topfield uit stond, automatisch werd aangezet voor de opname, en daarna weer is uitgeschakeld zonder dat je zelf iets gewijzigd hebt dan moet je opname in principe meteen gedecodeerd op de schijf gezet zijn. Als dat het geval is zou je dus niet moeten hoeven kopiëren.

Ik heb de laatste tijd ook al een keer of wat gehad dat een opname opeens niet afspeelbaar leek, door even de cam te verwijderen en weer opnieuw in te steken lukte het dan opeens wel weer. Wat daar de oorzaak van is weet ik niet. Leeftijd en eventuele corrosie? Ik heb een 4 jaar oude Topfield TF4000PVR en een Aston 1.05.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

He, tangobravo, toppertje hoor. Bedankt voor je info. Het komt inderdaad veel voor dat ik een kanaal kijk, en een ander opneem. Net als de opname waarover ik vertelde. Dat met die cam heb ik al geprobeerd, maar leverde niets op.

 

Met "0" stand opnemen heb ik nog niet zoveel ervaring. Gebeurd me niet zoveel, maar ik neem je info mee voor als het eens gebeurd.

 

Nogmaals bedankt voor je hulp.

 

Gr. mio

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...