Ga naar inhoud


Windows verwijderen.


tank

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 verschillende windows op mijn harde schijf staan en ik wil er 1 houden hoe kan ik het beste er 1 weghalen ik heb het al een keer eerder gehad toen heb ik gewoon 1 versie verwijderd maar er bleef bij het opstarten van pc een keuze menu van welke windows versie ik op wou starten.Ik heb toen mijn pc opnieuw geinstalleerd.Maar hoe kan je nou het beste 1 versie verwijderen en niet een keuze menu meer krijgen.

B.V.D.

Link naar reactie
Delen op andere sites


klik gelijktijdig op de windows-vlag (linksonderin op je keyboard, tussen CTRL en ALT) en de pause toets (ergens rechtsbovenin op je keyboard)

vervolgens op geavanceerd --> knop instellingen bij opstart- en herstelinstellingen --> knop bewerken en dan de regel weghalen van de foutieve of overbodige Windows-installatie.

Even opslaan et voila, het menu zal niet weer komen.

Uiteraard de overbodige Windows-map + inhoud wegkieperen mocht je dat nog niet gedaan hebben.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het keuze menu word opgeroepen door bet bestand BOOT.INI

Op deze manier ga je er heen., [color:"red"] maar maak eerst een kopie van het bestand op diskette of cd voor als het fout gaat [/color]

 

klik op start

klik op uitvoeren

type CMD

type c: <enter>

type cd\ <enter>

type edit boot.ini <enter>

 

Zonder menu ziet het bestand er bij mij zo uit met windows XP pro op de C schijf

 

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...