Ga naar inhoud


[all] Dreambox + Gemini, is er een manier om de langfile te editen?


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Citaat:
Citaat:
Zo te zien hen je alleen een oude non-CDS Irdeto kaart... die zal dus geen beeld (kunnen) geven...


Dit is gewoon een TVhome of multikabel/casema kaart voor het kabelpakket en die zal inderdaad gewoon prima werken. Dat CCcam die kaart als Nova kaart ziet is gewoon een fout in CCCam.

Ron


wat is dan het advies voor deze kaart in pli? of moet ik echt gemini hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

cardkey kan ik alleen vinden in newcs.xml maar volgens jullie heb ik aan alleen cccam genoeg, dus gebruik ik die hele newcs.xml ook niet.

in cccam config al NEWCAMD CONF : yes aangezet, helpt niet.

Dan heb ik newcs eens geprobeerd incl de newcs.xml in /var/tuxbox/config en zelfs in /var/bin maar niets...

 

Als ik klik op kaartinfo zie ik dan ook staan:

 

[ Sci ] Opening device /dev/sci1

[ Sci ] Could not get device

[ Loader ] Reset failed ...

 

en dat in totaal 2x

 

Ik zie ook nergens waar hij die /dev/sci1 vandaan haalt, ik heb geen sci1 alleen sci0 en in de newcs.xml:

 

<name>lower</name>

<type>Sci</type>

<node>/dev/sci0</node>

<parity>even</parity>

<export>yes</export>

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm... ik merk nu dat 't om een kabelversie gaat. Als dat onder Gemini heeft gewerkt, dan zaten daar andere configuratiefiles bij. Voor CCcam zou 't de configfile downloaden zijn en die boxkey veranderen. Tenminste, dat neem ik aan, verder heb ik daar geen ervaring in.

 

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat 't aan de image ligt. 't Moet gewoon ergens iets zijn in een configuratiefile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je zult je cccam.xml van je Gemini ook in PLi moeten zitten. Dit ivm met de juiste CAM-key... Ik had ff niet door dat het om een kabelversie ging ;-)


heb ik gedaan maar als ik newcs installeer op een gemini zit de config in /var/tuxbox/config en als ik newcs installeer onder pli is die er niet. Ik heb voor de zekerheid de goede xml op 3 plaatsen gezet waar andere config files staan en als ik bij kaartinfo kijk zie ik ook wel dat ie naar /dev/sci0 zoekt maar vervolgens kan hij de kaart niet openen...

Eigenlijk wordt de vraag dan: Hoe krijg ik kabeltv met een irdeto kaart werkend onder pli?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je werkt toch met cccam... dan heb je newcs niet nodig(?). Je Gemini opstelling werkt dus vie newcs naar cccam. Je moet een studie cccam volgen ivm de CAM-key (via een ander fora... ik kan je helaas niet helpen daar ik geen kabel heb)...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

En di Camkey moet ook in de cccam.xls. Vanaf cccam 1.4.0 heb je een constructie met newcs en zo niet meer nodig. Download cccam eens en lees de readme's eens goed door. De juiste camkey vind je dan weer in de newcs.xls in je Gemini image

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En di Camkey moet ook in de cccam.xls. Vanaf cccam 1.4.0 heb je een constructie met newcs en zo niet meer nodig. Download cccam eens en lees de readme's eens goed door. De juiste camkey vind je dan weer in de newcs.xls in je Gemini image


Ik heb nu dus PLi en een xls: xml denk ik dat je bedoelt?
en die xml is heel anders opgebouwd dan een cfg bestand dus hoe en waar ik dat moet neerzetten geen idee..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...