Ga naar inhoud


[500/7000] afstandsbedieningen uitwisselbaar tussen types


bigm

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik vroeg me af of de afstandsbediening van bijvoorbeelds de dm500 ook op de 7000 werkt en andersom.

Heb er wel eens naar gekeken, maar nooit wat gevonden. Ik ga binnenkort wat bij mijn moeder neerzetten en de kabel eruit gooien......en dan wil ik weten of ik een nieuwe ab erbij moet kopen of er 1 bij mij thuis kan pakken

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hierop aansluitend:

 

Op mijn 500 en 5620, in alle images (Gemini, Pli Flubber/Garnet), krijg ik (als je naar een zender kijkt), na 1* OK drukken de zenderinfo, en na nog 1 * OK drukken, de lijst van zenders.

 

Op een 7000s, krijg ik na 1 * OK hetzelfde,maar na nog 1* op OK, is het beeld weer terug op de zender (niet die lijst dus).

 

Is dat standaard gedrag ?

 

Suggesties iemand ?

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hierop aansluitend:
Op mijn 500 en 5620, in alle images (Gemini, Pli Flubber/Garnet), krijg ik (als je naar een zender kijkt), na 1* OK drukken de zenderinfo, en na nog 1 * OK drukken, de lijst van zenders.

Op een 7000s, krijg ik na 1 * OK hetzelfde,maar na nog 1* op OK, is het beeld weer terug op de zender (niet die lijst dus).

Is dat standaard gedrag ?


Ik heb nu Pli Garnet en wat jij beschrijft over 2x ok op DM500 heeft het zelfde resultaat als 1x ok op DM7000. Dat heb ik ook.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

RE pieter532: "2x ok op DM500 heeft het zelfde resultaat als 1x ok op DM7000."

 

Nee, dat bedoelde ik dus niet.

 

Op de 500/5620 gaat het in 3 stappen: 1* OK geeft OSD scherm, nog 1 * OK geeft de zender lijst, en de 3e * OK geeft weer "leeg scherm" (alleen zenderbeeld dus)

 

Op de 7000 gaat het in 2 stappen: 1 * OK geeft OSD scherm, nog 1 * OK maakt scherm weer leeg.

De zenderlijst krijg ik hier alleen als ik pijl boven of onder doe.

 

Zie jij dat ook ?

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je bij de 7000 Rc kiezen voor neutrino of default style.

 

Bij neutrino style krijg je als ik het goed heb de zenderlijst met de pijl toets. Bij default met de ok toets.

Daardoor dat verschil dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Ik vroeg me af of de afstandsbediening van bijvoorbeelds de dm500 ook op de 7000 werkt en andersom.
Heb er wel eens naar gekeken, maar nooit wat gevonden. Ik ga binnenkort wat bij mijn moeder neerzetten en de kabel eruit gooien......en dan wil ik weten of ik een nieuwe ab erbij moet kopen of er 1 bij mij thuis kan pakken


Je kan voor de dm500 in iedergeval bij Pli en Gemini ook de remote control voor een dm7000 downloaden .
In Pli Garnet zit die al standaard als keuze bij geavanceerde instellingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een aanvullende vraag over die 2 stijlen (neutrino en enigma dacht ik dat dit was in mijn 7020)...

 

Wil dit zeggen dat ik 2 db's op elkaar neer kan zetten, en met afstandsbediening A de functies voor het ene apparaat (A) kan besturen, en met afstandsbediening B dus het andere apparaat (B) kan bedienen? Onafhankelijk van elkaar, dus dat niet beide apparaten tegelijk aan gaan bij het drukken van een standby-knop?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...