Ga naar inhoud


Loewe met DVB-C blokkeert bij opname


Mart

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Loewe heeft mooie toestellen met 2 ingebouwde tuners die analoog, DVB-C en DVB-T kunnen ontvangen. Verder kun je er ook nog een harddisk in laten plaatsen waardoor je dus mooi alles kunt opnemen. Ze hebben 1 CI slot waar je een alphacrypt module in kan stoppen waardoor je DVB-C van bijvoorbeeld TV Home kunt kijken. Er wordt wel duidelijk vermeld dat met deze alphacrypt module de werking niet voor altijd gegarendeerd is. Helaas bestaan er geen goedgekeurde cams voor TV Home.

Het vreemde is dat bij opname van een gecodeerd DVB-C kanaal het toestel blokkeert op dat kanaal, er komt dan netjes in het scherm te staan dat er een opname bezig is en het toestel niet kan worden omgeschakeld. Je kunt dan zelfs niet eens naar een externe ingang (bijv. scart) schakelen. Neem je echter op van een analoge zender dan kun je wel schakelen naar andere analoge en zelfs naar gecodeerde digitale zenders. Bij Loewe zeggen ze dat dit normaal is.

Ik vind dit zo vreemd want elke DVB-C ontvanger met dubbele tuner en harddisk die ik ken, kan opnemen van de ene en kijken naar een andere zender.

Is er misschien iemand die hier meer uitleg over kan geven?

Dreambox DM8000 2XDVB-S en 2XDVB-C met PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vroeg mij al langer af of dit zou werken met directe DVB-C ontvangst in een Loewe TV in combinatie met de ingebouwde HDD recorder. Het probleem waar je hier tegen aanloopt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat één van beide DVB-C tuners de AlphaCrypt ingebruik heeft waardoor de tweede tuner geen toegang krijgt tot de AlphaCrypt om ook een kanaal te decoderen. Bij een CI oplossing komt dit wel vaker voor. Eigenlijk zou je dus twee AlphaCrypts moeten hebben en twee smartcards zodat je gelijktijdig twee kanalen kan decoderen, maar dat gaat zowiezo niet bij de Loewe omdat er maar één CI slot is. Nu zou men natuurlijk ervoor gekozen kunnen hebben om dan maar het gecodeerde signaal op te nemen en pas te gaan decoderen op het moment dat je de opname terug gaat kijken waardoor de AlphaCrypt beschikbaar blijft voor de andere tuner, maar kennelijk werkt het zo niet bij de Loewe.

 

Wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat je tijdens het opnemen ook niet gebruik kunt maken van analoge TV of externe aansluitingen want die hebben de AlphaCrypt niet nodig. Ook zou de Loewe in staat moeten zijn om een ongecodeerd digitaal TV kanaal weer te geven. Ik ben het dus niet met Loewe eens dat dit normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind dit zo vreemd want elke DVB-C ontvanger met dubbele tuner en harddisk die ik ken, kan opnemen van de ene en kijken naar een andere zender.
Is er misschien iemand die hier meer uitleg over kan geven?


ik vermoed dat er 1 dvb-c en 1 dvb-t tuner in de tv zit en niet 2 dvb-c en 2 dvb-t tuners.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...