FeReNGi Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Na wijziging van PAL naar NTSC heb ik veel scherper beeld op mijn plasma TH42-PV600E van Panasonic. Iemand nog ervaring hiermee ? Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Gast Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Bij mij blijft het hetzelfde Samsung 116cm, alleen ergernis met de dolby surround: in de opbouw van het beeld zit vertraging daardoor is het geluid net iets eerder als het beeld (0,2 sec) maar je merkt het wel. Dolby zit direct op db
Gast Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Citaat: Bij mij blijft het hetzelfde Samsung 116cm, alleen ergernis met de dolby surround: in de opbouw van het beeld zit vertraging daardoor is het geluid net iets eerder als het beeld (0,2 sec) maar je merkt het wel. Dolby zit direct op db typpies ik heb het zelfde probleem met de 7000 en samsung en het is niet op te lossen{ geluid net iets eerder als het beeld (0,2 sec)
PCMario Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 @makers van de image / plugins Zou je voor deze mensen misschien iets kunnen maken dat de audio een buffer krijgt die je naar eigen inzicht kunt vergrote/verkleinen? Het lijkt me dat dat moet kunnen alleen zelf heb ik er geen verstand van... Dreambox 500HD
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Probleem is de TV, die vertraagt het beeld om het "op te leuken". Om het geluid synchroon te krijgen moet je dat ook via de TV aansluiten.
FeReNGi Geplaatst: 16 januari 2007 Auteur Geplaatst: 16 januari 2007 Op een plasma heb je geen vertraging maar vind het wel raar dat NTSC beter beeld geeft dan PAL ????? Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 FeReNGi, als je eens zoekt op resolutie + plasma dan vindt je ongetwijfeld een heel oud draadje waarin heel veel uitleg gegeven werd naast wat voorstanders en tegenstanders van plasma ook aan de hand van wat externe links met uitleg waaruit blijkt dat ntsc qua verhouding beter past bij je display .... maar dat is niet echt dreambox relevant daar het voor elke beeldbron (schakelbaar) geldt cheers Clouds Across The Moon The RAH Band
Mic Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Citaat: Bij mij blijft het hetzelfde Samsung 116cm, alleen ergernis met de dolby surround: in de opbouw van het beeld zit vertraging daardoor is het geluid net iets eerder als het beeld (0,2 sec) maar je merkt het wel. Dolby zit direct op db Bij de recentere surround systemen kan je het geluid "vertragen" om beeld en geluid gelijk te laten lopen.
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 op de 7025 kan je de delay instellen door een waarde in /proc/stb/audio/audio_delay_bitstream en/of /proc/stb/audio/audio_delay_pcm te schrijven.
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Bij de HDMI interface hebben ze dat probleem ook al geconstateerd. Vanaf versie 1.3 hebben ze dit opgelost: http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#q3_3 Lip Sync: Because consumer electronics devices are using increasingly complex digital signal processing to enhance the clarity and detail of the content, synchronization of video and audio in user devices has become a greater challenge and could potentially require complex end-user adjustments. HDMI 1.3 incorporates automatic audio synching capabilities that allows devices to perform this synchronization automatically with total accuracy.
Gast Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 Citaat: op de 7025 kan je de delay instellen door een waarde in /proc/stb/audio/audio_delay_bitstream en/of /proc/stb/audio/audio_delay_pcm te schrijven. En dat is nou net precies waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Mijn TV doet er zo'n 100 tot 150ms over voordat ie het beeld aan me toont, het geluid komt dus diezelfde tijd te vroeg uit m'n speakers. Nu las ik hier hoe dat moest. Even vrij vertaald naar onze taal: echo waarde > /proc/stb/audio/audio_delay_bitstream echo waarde > /proc/stb/audio/audio_delay_pcm Op de plek waar "waarde" staat vul je een hexadecimaal getal in, die kan je als volgt berekenen: Bepaal de delay van de audio die je wilt bereiken, bv. 150 msec. Doe dit getal *90 (dus 150*90 = 13500) en de uitkomst daarvan in hex = waarde Dus waarde = 34BC (Met de rekenmachine in windows, in wetenschappelijke modus kan je decimale waarden makkelijk omrekenen naar hex.) Maargoed, ik probeer dus: echo 34BC > /proc/stb/audio/audio_delay_bitstream echo 34BC > /proc/stb/audio/audio_delay_pcm Ik herstart enigma (of de complete dreambox) maar er is geen verschil te merken. Ook zie ik dat deze files (zijn het wel files?) gewoon 0 bytes blijven. Wat doe ik fout? En hoe moet het goed? Overigens, wat is de maximale delay? (just for info). Ik gebruik gemini 2.0 op een db 7025S.
Gast Geplaatst: 17 februari 2007 Geplaatst: 17 februari 2007 het zijn geen echte files, ze hebben dus geen size. (virtuele files, die een interface vormen met wat driver settings) Maar als je ze cat, zie je de huidige waarde van de settings. En geef maar eens een grote waarde, dan merk je wel dat er wat gebeurt. (waarschijnlijk pas effect na zappen, en na een reset zullen de waarden weer op default staan)
Gast Geplaatst: 18 februari 2007 Geplaatst: 18 februari 2007 Citaat: het zijn geen echte files, ze hebben dus geen size. (virtuele files, die een interface vormen met wat driver settings) Maar als je ze cat, zie je de huidige waarde van de settings. En geef maar eens een grote waarde, dan merk je wel dat er wat gebeurt. (waarschijnlijk pas effect na zappen, en na een reset zullen de waarden weer op default staan) Hee inderdaad, dat werkt! Nu nog een manier vinden om deze 'setting' permanent te maken, door dit te scripten ergens oid. Ik ben alleen niet zo heel erg thuis in Linux. Iemand een tip?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen