Ga naar inhoud


Seca 2 kaart V7.3 Nederland te bewerken (MOSC) ?


Aanbevolen berichten

Voor mij is ook nog niet alles duidelijk. Ik ben er nog niet zo lang mee bezig, maar mijn eerste kaart heb ik verheven tot ATR4 kaart en daar heb ik hem nog niet uit.

 

ROM herstellen zal wel niet gaan, maar hij kan wel gedumpt worden.

 

Groeten,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 677
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: RayhTec
Voor mij is ook nog niet alles duidelijk. Ik ben er nog niet zo lang mee bezig, maar mijn eerste kaart heb ik verheven tot ATR4 kaart en daar heb ik hem nog niet uit.



@RayhTec

Atr4 is niet echt een probleem:)
ook dit is eenvoudig weer te herstellen
kaart eenmaal weer in atr1 heeft gewoon alle data nog op de plek
Dit in tegenstelling tot b.v. een poolse 7.0 die dan alle data kwijt is

woutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: woutje2
Dit gebeurt met een unlooper

het is een kwestie van de juiste glitch vinden
en dan kan je in principe alles naar de kaart sturen

woutje



:D

Met de juiste script

st2*tp confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Hallo -H3- en anderen,

 

Kun je toelichten of st2*tp een hint is (ik denk het wel gezien de smiley). Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog niet kunnen vinden wat daarmee bedoeld wordt aangezien voor mij het * teken in st2*tp betekend dat er 1 of meer karakters voor in de plaats mogen? Ik krijg het idee dat dit linkt aan de naam van een unlooper script voor een v7.x kaart, maar misschien ook niet? In andere PM-en sluit je namelijk niet af met de regel st2*tp, dus vandaar. Dan daarbij heb je na bovenstaande st2*tp reactie via TKG een seca2 kaart gekocht zonder abbo (alleen ned123 of zwart) en dat zette me toch aan het denken wink !

 

Ik hoor graag een reactie,

 

JD

 

Groeten,

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JD
@ alle geintereseerde!

Verder is mijn PBM 02 14 en ik heb nog nergens kunnen vinden welk CD pakket dat precies zou moeten zijn (waarschijnlijk settop). Ik snap dat PBM met waarde FF FF .. .. FF het geheel opend, maar is hiervan een overzicht te vinden op het net? Puur voor het ontdekken van de logica hierin.



Dit is idd het settopbox pakket. Heb ik zelf ook ooit uitgelezen met MKF4.4. Ik heb al een tijdje de boel niet gevolgd, maar zijn er inmiddels progjes die de s2 ATR wel aankunnen? Zeg maar een update van de MKF4.4 Of weet iemand de source codes te achterhalen zodat dit aangepast kan worden?

Greetz
Böllke
wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zeg maar een update van de MKF4.4 Of weet iemand de source codes te achterhalen zodat dit aangepast kan worden?

 

Ik heb daarover al lang geleden contact gehad met Raff, de auteur van MKF, maar hij is ermee gestopt en de sources wil hij niet vrijgeven. Dus wachten op anderen is het devies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JD,

 

Het probleem van de ATR in MKF zou eenvoudig op te lossen zijn, als men dat zou willen. Het verschil tussen de ATR van een Seca 1 kaart en een Seca 2 kaart zit hem in de lengte, van de Seca 2 kaart is deze n.l. 1 byte langer.

 

 

Citaat:
Origineel bericht van: JD@ alle geintereseerde!

 

Verder is mijn PBM 02 14 en ik heb nog nergens kunnen vinden welk CD pakket dat precies zou moeten zijn (waarschijnlijk settop). Ik snap dat PBM met waarde FF FF .. .. FF het geheel opend, maar is hiervan een overzicht te vinden op het net? Puur voor het ontdekken van de logica hierin.

 

 

 

Citaat:
Ik snap dat PBM met waarde FF FF .. .. FF het geheel opend, maar is hiervan een overzicht te vinden op het net? Puur voor het ontdekken van de logica hierin.

 

 

Even kijken of het zo lukt :

 

1 byte = 8 bit's

Hex FF = Dec 255 = Bin 11111111

 

Dit betekent dat in dit geval alle bit-jes gezet ( lees open ) zijn > Bin 11111111, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster,

 

Thanks voor de info, nu nog weten welke pakketen welke specifieke PBM waarde hebben. Just for fun smile!

 

In de editor ziet onderstaande table er netter uit frown

SetTop heeft 02 14 = 0000 0010 0001 0100 in bits

Basis pakket ?? ?? = ???? ???? ???? ???? in bits

Top pakket ?? ?? = ???? ???? ???? ???? in bits

.. ... .. ?? ?? = ???? ???? ???? ???? in bits

Alles open FF FF = 1111 1111 1111 1111 in bits

 

Groeten,

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...