freak Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 is het mogelijk om een 500 naar een pc hdd te mounten voor optenemen? of kan dat alleen naar een andere dreambox? bedankt
freak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 mijn dank is groot ik heb hem gemount ik heb ngrab ginstalleerd hij neemt de film op de pc op alleen ik kan hem niet op de dreambox afspelen? maar als ik naar menu/file mode/recorded movies ga, staat er niets op de pc is wel een filmbestand aangemaakt dat bestand heb ik getest en werkt, dus dat is goed maar waarom ziet mijn dreambox hem niet? bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 als je in bestandsmodus bent... klik rood dus naar root gaan en klik dan verder totdat je in de hdd/movie map aanbeland bent. dan heb je die lijst met opnames wel en kun je ook afspelen (hopelijk zonder stotteren / afhankelijk van netwerk en firewall) cheers Meantime Mick Roach
freak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 hoi maar ik stream dus naar mijn pc he moet er dan een link in de root staan ofzo? want ik zie geen hdd/movie map in root? bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 oeps ja sorry, ngrab tja geen idee mijn aanname (verkeerd gelezen dus) was cifs mount cheers Meantime Mick Roach
freak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 ik heb Vlc streaming gevonden maar ik heb het volgende probleem ik heb het ip adres kunnen veranderen maar de dir valt niet te veranderen die blijft op e: staan maar zelfs de e: dir leest hij niet
joop905 Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 Je kan toch ook je Web Interface gebruiken en op web-x-tv klikken moet ook werken
freak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 web-x-tv is volgens mij alleen van db naar pc, maar kan het fout hebben en het gaat mij om de opgenomen film van de pc naar de db te sturen
joop905 Geplaatst: 26 januari 2007 Geplaatst: 26 januari 2007 dan kijk eens in root van je Web Interface of nog beter movies en start de film
freak Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Geplaatst: 26 januari 2007 nou in movies zie ik wel mijn film dir, die kan ik dan wel als movie source selecteren maar dan loopt de boel vast
Kid Geplaatst: 8 februari 2007 Geplaatst: 8 februari 2007 Ik probeer sinds gisteren ook mijn DB 500S te mounten aan een harde schijf binnen mijn netwerk. Situatie: Modem/Router via UTP verbonden aan dreambox 500 PC wireless verbonden aan de router Eerst kreeg ik foutmeldingen dat de schijf niet gemount kan worden, vervolgens kreeg ik de melding als ik opneem dat de doelschijf niet genoeg geheugen vrij heeft... Er is echter genoeg ruimte beschikbaar maar ik denk dat hij nog steeds niet gemount is en een andere doelschijf toekent in de dreambox en die is niet aanwezig. Ik ben een "newbie" die graag wil leren en heb deze setup sinds kort, ik lees veel forums en probeer alles uit wat ik zie, maar helaas tot op heden geen succes. Is er misschien iemand die mij in "Jip en Janneke" taal kan vertellen wat ik precies moet doen? Zoals gezegd ik heb nog bijzonder weinig ervaring op dreambox gebied.
Gast Geplaatst: 8 februari 2007 Geplaatst: 8 februari 2007 Opnemen over een wireless verbinding, zeker met een 500, zou ik nooit doen. De kans dat je dan fatsoenlijke opnamen kunt maken is vrij klein, zeker bij uitzendingen met hoge bitrate. Er zijn de laatste tijd volgens mij nog wel 'Jip en Janneke' aanwijzingen gepost over mounten van een 500 aan een PC, maar die kan ik nu niet zo snel terugvinden. Welke handleiding heb jij gevolgd? Hoe zijn nu je instellingen? Meest voorkomende problemen: - Afhankelijk van het image moet soms de local directory /hdd, soms /var/hdd zijn. - In de directory die gemount is, moet een directory movie (allemaal kleine letters, geen s aan het eind) staan, en deze moet beschrijfbaar zijn. Suc6, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen