Ga naar inhoud

[all] was is de juiste lnb menu instelling bij 4 lnb met 1 switch?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een dreambox 7020 met en WF90 schotel met 4 koppen op de rail en een diseq switch, om fouten uit te sluiten wil ik de juiste instellingen weten ik heb nu;

afwijkende configuratie

sirius lnb 0 (blauwe knop)

diseq mode 1.1

parameter AA

nummer 8 komando switch aangevinkt

en voor astra lnb 1

parameter AB

enz.

is dit de juiste manier?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

@Rasta,

Dat hangt helemaal van de switch af. Als je een 4 naar 1 switch gebruikt, kies je alleen AA/AB/BA/BB met de juiste kop.

Als je een 10-1 switch gebruikt, kies je bij disecq mode inderdaad 1.1, maar bij parameter NONE.

Welke switch gebruik je?

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Geplaatst:

het is een 4 in 1 switch, dus ik vul in AA AB, dat is duidelijk, maar ik neem aan dat ik per satelliet ook LNB 0,1,2,3 moet aangeven, diseq protocol niet 1.1 kiezen maar leeg laten?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

Rasta, jij zit in het LNB configuratiescherm, daar hoef je helemaal niet te komen.

Je kiest bij satelliet-setup voor 4 satellieten via Diseqc en zet dan de sats op de volgorde zoals ze ook aangesloten zijn op je switch.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

okee, als je jarenlang met een motor hebt gewerkt en dan onverwacht een WF90 koopt dan kom je voor een hoop verassingen te staan, zelfs de meest eenvoudige dingen moet je na vragen.

Enfin ik ga nu het nodige aan mijn box doen en straks weer het dak op.

Ik ben al een week bezig met die WF90, (elke dag maar een uurtje) heb pas beeld op astra, als ik klaar ben maak ik een verslag met foto's voor op het forum.

Dank, Henksat!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen