Ga naar inhoud


[7025] telnet wachtwoord Gemini 2.10


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een 7025 draaiend te krijgen. Op deze prachtige twin tuner staat nu gemini 2.10. Om te kunnen controleren welke processen draaien, wil ik via putty ( SSH ) inloggen.

root / dreambox werkt niet

( leeg ) / dreambox werkt niet

root / root werkt niet

dreambox / dreambox werkt niet.

 

Wat zijn de juiste inlog gegevens dan wel ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


En om het makkelijk te maken, met PuttyGen een keyfile aanmaken. Het publieke deel zet je in een tekstfile "authorized_keys", het private deel laat je op de PC staan, en geef je op in the "Auth" sectie van Putty.

 

Nu hoef je geen password meer te tikken, nog veiliger.

 

Gerelateerd vraagje: Hoe kan ik blokkeren dat SSH uberhaubt passwords accepteert? (ik zou de "-s" optie aan dropbear moeten geven, maar via /etc/defaults/dropbear lukte me dat niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En om het makkelijk te maken, met PuttyGen een keyfile aanmaken. Het publieke deel zet je in een tekstfile "authorized_keys", het private deel laat je op de PC staan, en geef je op in the "Auth" sectie van Putty.

Nu hoef je geen password meer te tikken, nog veiliger.

Gerelateerd vraagje: Hoe kan ik blokkeren dat SSH uberhaubt passwords accepteert? (ik zou de "-s" optie aan dropbear moeten geven, maar via /etc/defaults/dropbear lukte me dat niet)


Niet direct een juist antwoord maar je zou je root pw random kunnen genereren met bijvb 10 karakters, en inloggen via keys

kans dat ze je pwd achterhalen lijkt me dan erg klein.

BTW waarom zet je geen passphrase op je keys, lijkt me net nog iets veiliger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
BTW waarom zet je geen passphrase op je keys, lijkt me net nog iets veiliger


Wie mijn key file kan lezen, kan de harddisk van mijn PC lezen. Wie dat kan, heeft al alles wat z'n hartje begeert... Een passphrase op de key is voor mij alleen maar hinderlijk en dient geen enkel doel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...