Ga naar inhoud

[500S] Welke scartkabel ondersteunt RGB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik stel deze vraag, omdat ik met mijn huidige scartkabel geen goed beeld krijg als ik de dreambox instel op RGB.

Mijn tv ondersteunt het wel (Philips 28pw9528).

Ik heb nu alleen goed beeld op CVBS.

De scartkabel die ik nu gebruik lijkt me een prima kabel met metalen uiteinden, was bij het onderdelenhuis ongeveer € 20.

Betekent het dus dat deze scartkabel geen RGB ondersteunt, omdat het beeld daarmee nu niet goed is? ( soort zart-wit beelden)

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

elke normale scartkabel ondersteunt RGB, zelfs de goedkope van 1 euro. Dus er zal wel iets kapot zijn aan jouw kant, kan in de TV, in de receiver of in de kabel zitten!

Maar eeuh... heb je wel eens van de beruchte RGB bug in de Dreambox 500 gehoord? Ik denk dat je nog een modificatie nodig hebt! Gebruik de search maar eens...

Geplaatst:

Als aan de connectoren van de scartkabel overal pinnetjes zitten (20 + rand) mag je aannemen dat de kabel ook inwendig volledig is bedraadt.

Kijk verder even in de handleiding van je TV, welke scartaansluitigen van je TV RGB ondersteunen. Als je bijvoorbeeld 2 Scart ingangen hebt op je TV, kan het zijn dat alleen scart 1 RGB ondersteunt.

Geplaatst:
Citaat:
Als aan de connectoren van de scartkabel overal pinnetjes zitten (20 + rand) mag je aannemen dat de kabel ook inwendig volledig is bedraadt.
Kijk verder even in de handleiding van je TV, welke scartaansluitigen van je TV RGB ondersteunen. Als je bijvoorbeeld 2 Scart ingangen hebt op je TV, kan het zijn dat alleen scart 1 RGB ondersteunt.

Ik heb hem op scart ingang 1 aangesloten, die ondersteunt RGB en CVBS, dus zou het niet aan moeten liggen.

Ik ga eerst wel even zoeken op het forum naar de RGB-patch.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

Ik zie het wel vaker bij de DM500 dat het beeld wat waziger is t.o.v. de DM70x0 serie.

Hierbij wordt er bijvoorbeeld een Ulbach of andere kwaliteits kabels aangesloten of een Vivanco dropveter achtige scart kabel t.w.v. 40 euro.

De DM500 is van productie datum 12 oktober 2006. (S/N: 610120......)

Wordt er CVBS geselecteerd is het super scherp beeld, maar dan zijn de kleuren niet mooi, selecteert men RGB dan worden de kleuren wat fletser en is het waziger. Uiteraard op AV1 aangesloten wat RGB ondersteund.

DM500 werd geleverd met rel108 firmware en rel109 erop gezet maar geen verschil.

Ook niet met Gemini 3.30 MaxVar. Dacht namelijk dat het mischien wel een een driver kon zijn.

Citaat:
Ik heb hem op scart ingang 1 aangesloten, die ondersteunt RGB en CVBS, dus zou het niet aan moeten liggen.

Ik ga eerst wel even zoeken op het forum naar de RGB-patch.

Voor de oudere DM500 modellen is hier en hier de modificatie.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Hmm, ik heb een Db500 met in ieder geval de Alps tuner, niet echt oud, een jaartje of zo.

Ik ga straks eerst even naat het onderdelenhuis voor een andere scartkabel.

(naar BCC ga ik niet voor zo'n Monster kabel, je weet dat als je daar zo'n kabel hebt gekocht, ze de winkel gelijk achter je op slot gooien voor een feestje wegens record woekerwinsten).

Ik had nog een andere scartkabel liggen uit de 1 eurobak van het Kruidvat, die geeft via RGB wel goed beeld, maar daar stoort het geluid heel erg.

Geplaatst:

Nou, ik heb vanmiddag een Bandridge (€ 14,95)dikke scart gekocht en een Profi-Gold (€ 41)platte scartkabel.

Ten eerste geven beide kabel een zeer mooi beeld bij RGB signalen.

Het lijkt erop dat de kleuren bij de Bandridge iets intenser zijn, de Profigold lijkt een iets rustiger beeld te geven.

Sowieso heel erg kleine verschillen, die mijns inziens nooit het behoorlijke grote prijsverschil kunnen verklaren.

Geplaatst:

tja ik weet enkel dat je wel beter beeld hebt

of de merken en types het waard waren, is inderdaad bedenkelijk bij die prijsstelling

maar je kunt dus beeld verbeteren

en dat is belangrijk zeker mbt tot rgb

cheers

I'll Find My Way Home

John Anderson, Vangelis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen