Ga naar inhoud

[500S] Beeld valt uit syncronisatie bij afspelen HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag wou ik een film afspelen vanaf mijn externe harddisk die via een netwerkkast (NSLU2) is aangesloten.

Heeft normaal altijd uitstekend (bijna 1 jaar) gewerkt maar nu valt het beeld uit de syncronisatie na ongeveer 3-4 seconden en als ik dan naar satelliet tv overschakel blijft het beeld uit syncronisatie. Geluid blijft gewoon aanwezig.

De storing is bij een willekeurige opname zelfs bij mount met de HD van de pc hetzelfde probleem.

Krijg het beeld weer goed door de Dreambox 500s compleet te reboten.

Iemand enig idee wat dat kan zijn? Misschien ergens een instelling?

Alvast bedankt voor de hulp.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Geplaatst:

Heb ik al regelmatig meegemaakt als je een opname in bestandsbeheer opstart. Stekker eruit helpt alleen.

Groet G

Geplaatst:

Ik start de weergave van een film op HD vanaf bestandsbeheer maar normaal geen problemen. Stekker eruit lost probleem op maar als je dan weer een film start weer uit sync.

Is er een alternatief om een film te starten?

Ik heb het probleem kunnen oplossen door de config file (had ik al eerder gebackupt) terug te plaatsen in de var/tuxbox/config/enigma map en stekker eruit en weer in.

De echte oorzaak nog niet kunnen vinden maar de weergave doet het weer prima.

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Geplaatst:

nou dat is niet de regel ds23man

zoals ik wel meermaals gelezen heb, is als de disk voor 70 a 80% vol is de oudere versies van unslung firmware dergelijke akkefietjes toonden

ik heb echter dergelijke synchronisatie aspekten uiterst zelden als er al een probleem is met de cam/emu

misschien eens effe als test je box op common interface zetten

een FTA zender kiezen

daarna herstarten

en de cam/emu weer kiezen

dan de opname weer eens bekijken.

cheers

I'll Find My Way Home

John Anderson, Vangelis

Geplaatst:

De disk is nog 170 van de totaal 250 GB vrij. Dus nog genoeg ruimte over.

een FTA zender kiezen

daarna herstarten

Dit laatste had ik nog niet geprobeerd maar probleem is inmiddels weer opgelost door de config file terug te plaatsen. Maar krijg het probleem ook niet weer terug als ik de oude config file erin zet.

Het blijft even een raadsel

Geplaatst:
Citaat:
nou dat is niet de regel ds23man

zoals ik wel meermaals gelezen heb, is als de disk voor 70 a 80% vol is de oudere versies van unslung firmware dergelijke akkefietjes toonden

ik heb echter dergelijke synchronisatie aspekten uiterst zelden als er al een probleem is met de cam/emu

een FTA zender kiezen
daarna herstarten

cheers

Ik heb dit probleem wel eens op een schone box, verse garnet erop, geen cams geinstalleerd en op (duitse) zenders fta zenders. Ik ga dan naar de gemounte hd op mijn pc, selecteer een film ( opgeschoonde ts of een mpeg) en dan knalt de sync eruit. Box is dan wel bedienbaar en weer op een tv kanaal te zetten. aan/uit met de ab helpt niet, alleen de stroom eraf. Komt heel sporadisch voor.

Groet G

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen