Ga naar inhoud


[TF5510pvr] Na opname Geen Kaart melding


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een 5510 en als ik een opname heb gedaan dan gebeurt het regelmatig dat ik een geen kaart melding krijg. De uitzending die wordt opgenomen geeft live geen problemen. Je hoort dat de topfield als het ware naar een andere zender schakelt, meteen daarna loopt hij vast en geeft geen kaart melding. Voorbeeld, gisteren animal planet opgenomen want ik wil het over een uurtje of zo weer terugkijken. Programma bekijken en na 4 minuten geen kaart melding.

 

Wie o wie

 

Thanks

 

Topfield 5510. Firmware 2005. Visiosat Astra 1,2 Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien trap ik nu een open deur in, maar heeft dat niet te maken met de maandelijkse eisprong (puls) van Canard Digital ?

Ik kopieer altijd m'n opnamen meteen, dan kan er in de nieuwe maand niks verloren gaan.

Zelfs telefonistes bij Canal Digital (die normaal toch niet overdadig van nuttige informatie voorzien zijn) opperen dit voor de Topfield, ongevraagd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een nieuwe kaart gekocht en ook dit probleem. Maakt niet uit wanneer het opgenomen is. Gisteren opgenomen vandaag al geen beeld meer. Raar want met me andere kaart wel.

 

ps oude kaart = groen en de nieuwe is zwart-rood, misschien is er iets mis met deze laatste?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een (helaas) bekend probleem. Mijn oplossing is ga naar Common Interface module, en zet dan descramble multiple services op uit. Het nadeel van deze oplossing is, dat ik een programma kan opnemen en een kijken, of twee programma's kan opnemen.

Wellicht dat andere lezers een betere oplossing weten.

Philips DSR7121 (2maal) Philips PVR8121

Triax 64cm, quad lnb duo head

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het een bekend probleem. Bij mij staat de descrable multiple services uit, maar ook dan blijft het probleem. Soms even laten spelen, snel vooruit spoelen en dan werkt het weer, en soms blijft het bij : geen kaart. Uitzetten en weer aan wil bij mij nog wel eens helpen. Heel hinderlijk.

TF PVR5510 Astra 1, 2 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het nadeel van deze oplossing is, dat ik een programma kan opnemen en een kijken, of twee programma's kan opnemen.


Ik heb de descramble multiple services ook uitstaan, maar ik kan gewoon 2 programma's opnemen via tuner 1 en 2 en daarnaast ook nog kijken naar zenders die op dezelfde transponder zijn als welke worden opgenomen.

Bijvoorbeeld Ned2 en RTL4 opnemen, dan kan ik nog kijken naar bijvoorbeeld Ned3 of RTL7

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds eergisteren de 2 tuners gescheiden aangesloten. Maar het maakt geen drol uit, nog steeds de "geen Kaart" melding. Bij werkt die Aston twin module voor geen meter, ga hem ook zo snel mogelijk terugbrengen naar de winkel, want die had me verzekerd dat ik deze melding niet meer zou krijgen en deze kaart is net zo slecht als de Matrix module.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de nieuwste software in je aston cam? (2.17)toch effe sjekke..in je commoninterfacemodul menu

Had plotseling dezelfde symptomen als jij een tijdje terug, alles werkte prima met gewoon life kijken, maar probleem met terugkijken van opnames, de opgenomen bestanden speelden wel prima af met de x-cam dus....een camprobleem!

De Aston stond (geen idee hoe dat komt) plotseling op versie 1.03 heb er toen het bestand uit deze link:

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1278431

even over gedraaid en het terugspelen met de aston (die nu weer versie 2.17 heeft net als vroeger) werkte weer als vanouds (probleemvrij).

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<< Yep de laatste versie is er net 4 weken geleden opgezet. >>

 

Maar staat ie er nog steeds op (bij mij stond ie er ook al een tijd op- maar was verdwenen...), heb je de versie gecontroleerd in het commoninterfacemoduul menu (wat een woord...)?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke taps gebruik(en) je(jullie)?

Misschien heeft het daar wat mee te maken.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...