Ga naar inhoud


Visiosat: Hoe LNB's te richten bij Astra1/Astra2/hotbird beugel


Alfman66

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Op dit forum loopt een heel lange draad over de Visiosat met 4 LNB's Astra 1 t/m 3 en hotbird ( http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;vc=1&nt=21 ). Nu heb ik de 'oude' beugel voor Astra1 / Astra2 / hotbird.

De draad bekijkend over de 4 LNB configuratie viel het mij op de foto's op dat LNB's in het horizontale vlak gedraaid zitten. Dit is niet zo bij de 3 LNB configuratie. Heeft er iemand wel eens 'gespeeld' met de horizontal hoek en wat was hiervan het resultaat?

 

Alfman.

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, net zoals mijn opstelling op de bi-sat, hetgeen je in de genoemde draad had kunnen lezen.

post-2879-1318259050,5094_thumb.jpg

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

 

Dank voor de reacties, maar dat bedoelde ik nu net niet. Uiteraard heb ik de draad van voor tot achter gelezen. Waar het mij om gaat is de "draaihoek" t.o.v de schotel. Omdat dit moelijk is uit te leggen een kleine tekening bijgevoegd.

 

Alfman

post-29719-1318259050,5499_thumb.jpg

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is uit te leggen door het feit dat je anders niet de ruimte voor astra 3 kunt creeren. Aangezien de spiegel aan de overzijde rond is 'ketsen' de stralen van de sateliet mooi terug, je verlegd gewoon het focus-punt

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Its_Johan: Jouw redenering volgend zou dus voor de 3 LNB versie het draaien van de LNB's ook moeten kunnen en mogelijk zelfs een verbetering geven. De LNB's kijken dan immmers echt "recht" in de bundel die van de speigel komt (in gedachte neem ik hierbij even het plaatje van de reflecties uit de visiosat handleiding). Misschien moeten ze dan wel iets verder uit elkaar (wat met de originele beugel niet kan).

 

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bij draaien van de LNB's nauwelijks verschil gemerkt, wel bij op en neer schuiven.

De twee binnenste heb ik bij nul staan (veel lager krijg ik ze fysiek ook niet), de buitenste moeten echt wel getweakt worden voor optimaal resultaat.

En de arm moet goed vastzitten en recht natuurlijk...

Werkt nu op alle 4 sats prima, al is de signaalopbrengst toch wel ietsje minder dan via mijn draaibare Triax 88cm...maar dat is te verwachten.

Heb die maar eens heel precies uitgericht (met Eutelsat W3 als referentie) en ik hoefde toen van H tot H niets meer te veranderen!

Zelfs Amos en paar heel oostelijke waren nu goed te ontvangen!

Zou best eens met een alu 120cm willen experimenteren, maar grote schotels zijn haast nergens meer te koop, of extreem prijzig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn opstelling maakt het niets uit als ik de Atlantic lnb draai (op een recht of krom verleng plaatje bevestig), het signaal blijft het zelfde... je verlegd dus gewoon het focus punt. de hoogte en skew maakt wel veel uit

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Andriemeter: Ik heb die draad is helemaal gelezen. Je zet ze dus ook in één lijn en niet gedraaid. Conclusie uit alle reacties: Het maakt niet uit. De standaard instelling is ok!

 

Off topic: Begrijp ik goed dat het allemaal bij windkracht 9 is gesneuveld? Komt misschien door de er ook aan hangende switches. Ik heb nu 3 quad LNB's met elk drie relatief dikke coaxen. VInd ik ook al zwaar. Een vierde durf ik nog niet goed aan.

 

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...