Ga naar inhoud


[Pioneer] 110nl patch verkeerd


aranco

Aanbevolen berichten


Citaat:
hallo,ik heb mijn pioneer 110nl geprobeerd om te patchen,maar als ik hem nu aan zet heb ik een grijs beeld op mijn tv.
hoe komt dit en wat is hier aan te doen.
Moeilijk antwoord te geven zonder meer informatie.
Wat en hoe heb je het eea gedaan? Welke firmware heb je gebruikt? Krijg je wel een menu in beeld? Staat in het menu de lnb spanning wel aan? Etc, etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe het als volg:

Stappen:

Haal de 220 V van de deco (met schakelaar)

Sluit deco aan op pc

Stroom blijft van de deco

 

Zet k2002 (dit is een pennetje of een groot soldeerpunt ongeveer op de helft van het board) op aarde. Zet hierna de Pioneer aan. Er verschijnt DL1o in de display.

Je kunt nu de aarde van k2002 halen

Start pionero 4.0 final

Binnen pionero kies je "Firmware (parallel + Serial)" en kies "DL K2002" met het volgende adres:

110/210: adres 60000000

Zet een vinkje voor fase 1 en 2

Klik op ‘verzenden’ en kies firmware bijv: pioneer. bin (1.152 kb voor 120) De display verandert in een knipperende DL2. Er verschjnt na het laden een boodschap dat je een minuut moet wachten. Hierna komt de melding dat alles gelukt is en staat er een vaste DL2 in de display.

Zet nu de Pioneer uit en aan met de schakelaar.

 

zodra ie klaar is moet je bij mijn 100nl2 nog iets meer dan 1 minuurt wachten,bij deze is het hooguit 20 tot 30 sec en hier gebruik ik de 1530 fw voor,zodra die gepacht is,zet ik de deco uit en weer aan.

als ik de deco daarna weer aanzet om een nieuwe kanaallijst erin te gooien,start ie de ene keer met een grijs beeld op en de andere keer met een groen beeld.

ik zie dus geen menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens deze volgorde, pioneer in service mode zetten hierna een lege eeprom laden, dan de firmware naar keus, hierna weer de lege eeprom laden, en dan de rest, zo zou het moeten lukken.

In de bijlage een lege eeprom.

 

gr:dreadlock.

Dreambox 800SE/ Triax 110cm draaibaar.Dreambox 800/Triax 60cm.

 

"van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...